بیانیه‌ آمریکا درباره حمله راکتی به اربیل بیانیه‌ آمریکا درباره حمله راکتی به اربیل | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه‌ آمریکا درباره حمله راکتی به اربیل

بیانیه‌ آمریکا درباره حمله راکتی به اربیل

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا با محکوم کردن حمله دوشنبه شب در اربیل عراق، به حمایت از تحقیقات درباره این حمله راکتی متعهد شده است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، در بیانیه‌ای گفت: ما از حمله راکتی به اقلیم کردستان عراق خشمگین شده‌ایم. گزارش‌های اولیه از کشته شدن یک مقاطعه کار غیرنظامی و زخمی شدن چندین تن از اعضای ائتلاف از جمله یک عضو ارتش آمریکا و چندین پیمانکار آمریکایی حکایت دارند. ما به خانواده پیمانکار غیرنظامی کشته شده در این حمله تسلیت گفته و با عراقی‌های بیگناه و خانواده‌های آنها که از این اقدامات خشونت آمیز بیرحمانه لطمه می‌بینند، همدردی میکنیم.

بیانیه‌ آمریکا درباره حمله راکتی به اربیل

پیشتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پیامی توییتری از رایزنی با بلینکن درباره این حمله راکتی و توافق برای هماهنگی نزدیک روی تحقیقات خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد: من با نخست وزیر دولت اقلیم کردستان برای گفت و گو درباره این حادثه و اعلام حمایت‌مان از تمام تلاش‌ها برای بررسی و پاسخگو کردن مسببان آن تماس داشتم.

در پی حمله راکتی دوشنبه شب به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل یک تن کشته و ۶ تن زخمی شدند. گروه “سرایا اولیاء الدم” مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. این مرگبارترین حمله به نیروهای ائتلاف آمریکایی ظرف یک سال اخیر در عراق بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  حرف آخر باشگاه پرسپولیس درباره جدایی بشار رسن

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *