بیانیه تروئیکای اروپا درباره غنی‌سازی ایران بیانیه تروئیکای اروپا درباره غنی‌سازی ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه تروئیکای اروپا درباره غنی‌سازی ایران

بیانیه تروئیکای اروپا درباره غنی‌سازی ایران

خبرگزاری فارس، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای روز چهارشنبه از اقدام ایران برای از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی ابراز نگرانی کردند.

بیانیه تروئیکای اروپا درباره غنی‌سازی ایران

در این بیانیه آمده است:

در این بیانیه آمده است: «ما به شدت از اعلانیه ایران در روز ۴ ژانویه در خصوص غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در تأسیسات زیرزمینی کارخانه غنی‌سازی سوخت فردو استقبال می‌کنیم. این اقدام که هیچ توجیه منطقی ندارد در برابردارنده مخاطرات مهمی در زمینه منع اشاعه است، نقض آشکار برنامه جامع اقدام مشترک به شمار می‌رود و توافق را تهی‌تر از قبل می‌کند.»

تروئیکای اروپایی در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرده‌اند: «این یک تحول منفی جدی است که تعهد مشترک طرف‌های برجام در روز ۲۱ دسامبر برای حفظ این توافق را تضعیف می‌کند. این اقدام خطر تخریب فرصت‌های مهم دیپلماسی با دولت آتی آمریکا را در پی دارد.»

انگلیس، فرانسه و آلمان از ایران خواسته‌اند «بدون تأخیر» غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی را متوقف کند، برنامه غنی‌سازی خودش را به سطح مورد توافق در برجام بازگرداند و از انجام اقدامات دیگری که «فضای دیپلماسی موثر را محدود می‌کند» امتناع کند.

در پایان این بیانیه آمده است: «ما برای ارزیابی نحوه مقابله با عدم پایبندی ایران، در چارچوب برجام با سایر طرف‌های این توافق در تماس خواهیم بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نمکی: ویروس انگلیسی در ایران پخش شده است

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *