بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک کرونایی به ایران بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک کرونایی به ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک کرونایی به ایران

بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک کرونایی به ایران

ایرنا: سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله‌ کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.

سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود ۵ میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن نیز پیشتر با انتشار پیامی در توییتر این خبر را اعلام کرد و افزود که در کنار تلاش مهندسان و فن آوران ایرانی برای تامین نیازهای داخلی، هماهنگی با مقامات انگلیسی برای خرید برخی از اقلام مهم فوری پزشکی مقابله با کورونا از بازار این کشور نیز در جریان است.

بر اساس آخرین آمار مقام های بهداشت و درمان ایران، شمار مبتلایان در کشور به بیش از یک هزار نفر و آمار جان باختگان به ۶۶ تن رسیده است.

پیشتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن رد ادعای پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا گفته بود که برخی کشورها برای همکاری در جهت مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده «و ما نیز به کشورهای دیگر کمک خواهیم کرد چرا که مساله جهانی است که باید حل و فصل شود.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  وزیر اسرائیلی: می‌خواستم ایران را گول بزنم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *