بیانیه نشست تروئیکای اروپا درباره برجام بیانیه نشست تروئیکای اروپا درباره برجام | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه نشست تروئیکای اروپا درباره برجام

بیانیه نشست تروئیکای اروپا درباره برجام

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی باقی مانده در برجام روز دوشنبه برای زنده نگه داشتن امیدها برای حفظ توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران در برلین گردهم آمدند.

وزارت امور خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر یاد شده تصریح کرد که در این نشست وزاری خارجه سه کشور آلمان،‌ فرانسه و بریتانیا وضعیت کنونی توافق هسته‌ای وین را مورد ارزیابی قرار دادند و در گفتگو‌های خود نسبت به دمیده شدن جان تازه‌ای به این توافق بین المللی پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا ابراز امیدواری کردند.

امیدواری اروپا به توافق با ایران در دوره بایدن

سه قدرت بزرگ اروپایی باقی مانده در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که از آن به رسما به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک نام برده می‌شود برغم اختلاف‌ها با تهران، بر سر پایبندی به مفاد این توافق بین‌المللی همواره از پیشگامان حفظ و زنده نگه داشتن برجام بوده‌اند.

گفتنی است که چین و روسیه دو عضو دیگر این توافق هستند که پس از خروج یکجانبه ایالت متحده از برجام در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ همچنان بر حفظ آن تاکید دارند.

جو بایدن،‌ رئیس جمهوری منتخب ایالا متحده آمریکا در حالی پیش‌تر نسبت به بازگرداندن کشورش به توافق هسته‌ای وین ابراز امیدواری کرده که ایران در واکنش به وضع تحریم‌های یکجانبه واشنگتن و منتفع نشدن از امتیازهای تجاری این توافق تاکنون گام‌هایی بلند در کاهش تعهدات برجامی برداشته است.

وزرای خارجه تروئیکای اروپایی در حالی روز دوشنبه برای بحث پیرامون وضعیت برجام در برلین گرد‌هم آمدند که پنجشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند به طور کامل خود را با آنچه در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ آمده منطبق کند.

حتما بخوانید:  پُرعوارض‌ترین واکسن کرونا معرفی شد

تروئیکای اروپایی در این بیانیه بار دیگر ضمن ابراز تاسف نسبت به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای وین و با اشاره به پایبندی کامل خود به این توافقنامه، اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات برغم آنچه «لغو تحریم‌ها و حسن نیت برای تجارت از طریق ساز و کار اینستکس» خوانده شده را نگران کننده توصیف کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ نشست روز دوشنبه وزرای خارجه سه کشور اروپایی باقی مانده در برجام در یک میهمانسرای دولتی در برلین و بدون اعلام قبلی برگزار شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *