بیش از نیمی از جمعیت کشور فقیر هستند بیش از نیمی از جمعیت کشور فقیر هستند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیش از نیمی از جمعیت کشور فقیر هستند

بیش از نیمی از جمعیت کشور فقیر هستند

خبرگزاری مهر: فعال سیاسی و اقتصادی اصلاح‌طلب گفت: زمانی کمتر از سه دهک جامعه زیر خط فقر بودند، ولی امروز بیش از نیمی از جمعیت روی خط فقر و یا زیر آن زندگی می‌کنند و این روند منفی همچنان ادامه دارد.

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در تبریز گفت: نباید از آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) فاصله بگیریم، وضعیت معیشتی جامعه و ایجاد رفاه یکی از آرمان‌های امام راحل و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی سپس ادامه داد: با اینکه مردم در بسیاری از مخارج صرفه جویی می‌کنند و با حداقل‌ها می‌سازند ولی درآمد بسیاری از آنها فقط حتی یک سوم هزینه‌های زندگی را هم کفاف نمی‌دهد.

بیش از نیمی از جمعیت کشور فقیر هستند

مهرعلیزاده گفت: این مطلب از بعد اقتصادی اسف انگیز است که شاخص‌های اقتصادی و پولی کشور به قدری متاثر از رفتار و کردار بیگانگان و مخالفین کشور و مردممان باشد که وقتی بایدن در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص مذاکرات و روابط با ایران به علامت منفی سر تکان می‌دهد، دلار در کشور مان چند هزار تومان بالا می‌رود. این وضعیت از بین نمی‌رود مگر با خنثی سازی تحریم‌ها و خلع سلاح بیگانگان از ابزار تحریم و اعمال فشار اقتصادی به مردم کشورمان.

مسائل اقتصادی بالاترین فشار را به مردم وارد می‌کند

وی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی بالاترین فشار را به مردم وارد می‌کند، ادامه داد: اگر مشکلات اقتصادی همچنان پا برجا باشد و وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا نکند و آسایش و آرامش مردم تامین نشود نمی‌توان به اهداف ترسیم شده نظام جمهوری اسلامی رسید.

حتما بخوانید:  طعنه تند به داوری شهاب حسینی در جشنواره فجر

او همچنین در خصوص تحریم‌های آمریکا گفت: همه تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان نه از سوی سازمان ملل بلکه با اراده و خصومت آمریکا و بر اساس قوانین این کشور بوده و لزوماً برای سایر کشورها لازم الاجرا نیست اما مع السف شاهد آن هستیم که دیگر کشورها همچون ژاپن، کره و چین و دیگر کشورهای اروپایی در اجرای این تحریم‌ها با آمریکا همکاری می‌کنند.

نباید تصور کنیم «بایدن» شرایط مطلوبی برای ما فراهم می‌سازد

معاون اسبق رئیس جمهور و عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید به استقلال اقتصادی همپای استقلال سیاسی بها بدهیم گفت: در دولت گذشته آمریکا، اروپایی‌ها در کنار ترامپ نبودند و او تنها بود ولی اکنون اروپایی‌ها در کنار بایدن هستند و تفاوت ترامپ و بایدن این هست که ترامپ همراهی اروپا را نداشت ولی بایدن دارد و بدین‌ترتیب نباید فکر کنیم آنها شرایط مطلوبی را برای ما فراهم خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه علاج کار این است که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم، افزود: باید تصمیمات درست اقتصادی، پولی، اشتغال، تولید، صادرات و واردات گرفته شود تا از پتانسیل‌های اقتصادی و توسعه کشور حداکثر بهره برداری را داشته باشیم، نمونه آن قانون بودجه ۱۴۰۰ است که همچنان شاهد حذف نشدن ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده هستیم که این سیاست باعث ایجاد رانت و فساد اقتصادی و لطمه به تولید و صادرات خواهد بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *