تابوت و قبر، عکس یکِ وحشتناک‌ترین روز ایران تابوت و قبر، عکس یکِ وحشتناک‌ترین روز ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تابوت و قبر، عکس یکِ وحشتناک‌ترین روز ایران

تابوت و قبر، عکس یکِ وحشتناک‌ترین روز ایران

برترین‌ها: کرونا رکورد زده و آمار فوتی‌ها به دویست نفر در روز رسیده، پیکی که در استان‌های عموما سُنی‌نشین اتفاق افتاده احتمالا تا حدی هم متاثر از مراسمات عید فطر است، همان اتفاقی که شاید برای شیعیان و در محرمِ پیش رو بیفتد، در هر صورت روزنامه‌های امروز صبح تهران ظاهرا خواستند با تصویر قبر و تابوت هشدار بدهند، اما مجموع رفتارشان کمی خشونت‌آمیز و اگزجره شده. این مردم به اندازه کافی در درد و غم هستند و این حد افراط در تصویر کردن مرگ، هیچ فرهنگی ایجاد نمی‌کند و فقط بر ترس و وحشت اضافه می‌کند، واکنش روزنامه‌ها در اینجا آورده‌ایم.

واکنش برخی روزنامه‌ها درباره شکسته شدن رکورد قربانیان کرونا در ایران را بخوانید: 

صص

روزنامه اعتماد در صفحه نخست خود با عنوان «تب تند کرونا» نوشت: سومین رکورد فوت کووید ۱۹ در کشور در فاصله کمتر از ۱۰ روز ثبت شد. در فاصله ۸ تا ۹ تیر ماه، ۱۶۲ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ در کشور فوت کرده‌اند که این عدد فوت از ابتدای ورود ویروس کرونا و شناسایی اولین مبتلایان در کشور -‌28 بهمن ۱۳۹۸‌- تاکنون، بالاترین عدد فوت ناشی از ابتلا به این بیماری ویروسی بود.

صص

روزنامه جام جم تیتر «روز وحشت» را برای گزارش خود درباره کرونا انتخاب کرد و نوشت: ۲۰۰ نفر دیروز جان‌باختند و۲۰۰ خانواده سیاهپوش شدند. مرگبارترین روز کرونا در ایران، ۲۰‌استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و تهران به‌تنهایی شاهد مرگ ۷۳نفر در یک روز بود. ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران تازه تکمیل شده‌است، پارکینگ و را‌هروهای مراکز درمان اشغال شده‌اند،‌ دفن جنازه‌های کرونایی در بهشت زهرا رکورد ۷۵ روزه‌اش را شکسته است،این بار قربانیان کرونا انتخاب نمی‌شوند،‌ از کودک ده ساله هرمزگانی بدون هیچ بیماری زمینه‌ای بگیرید تا جهش عجیب ابتلای جوانان به این ویروس، نشان می‌دهد دیگر سن و سال مطرح نیست. 

حتما بخوانید:  باران هوای تهران را پاک کرد

صص

روزنامه شهروند نیز در گزارشی با عنوان «هجوم بی‌امان مرگ» نوشت: دویست فوتی در یک شبانه‌روز؛ این بالاترین تعداد قربانیان روزانه کرونا در ١۴٠ روز گذشته است. حالا تنها دستاویز مسئولان برای مقابله با کرونا تأکید بر استفاده از ماسک است. فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران، ماسک زدن را تنها چاره‌ای می‌داند که میزان ابتلا را به شدت کاهش می‌دهد. هر چند که به گفته او، ماسک تمام ماجرا نیست، چرا که ممکن است ایمنی کاذب ایجاد کند.

صص

روزنامه کیهان هم با تیتر «جان باختن ۲۰۰ هموطن در یک روز» اینگونه واکنش نشان داد: با اعلام آمار جدید فوتی‌های روزانه کرونا در کشور، یک بار دیگر زنگ خطر این بیماری مرموز به صدا درآمد تا تلنگری باشد برای آن عده که همچنان هشدارهای بهداشتی را جدی نگرفته و برای مسئولان تا در رفع محدودیت‌ها تجدید نظر کنند.

صص

روزنامه جوان با عنوان «دو صد کشته زبی‌خیالی!» درباره رشد آمار قربانیان کرونا نوشت: روز گذشته برای چندمین بار پیاپی، رکورد جانباختگان ویروس تاجدار شکسته شد و ۲۰۰‌نفر دیگر از هموطنانمان به کام مرگ فرو رفتند. انگار مرگ بیماران کرونایی هر قدر هم رشد داشته باشد، دولت حاضر نیست جز توصیه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تأکید بر استفاده از ماسک تدبیر دیگری داشته باشد و لااقل در بخشی از بازگشایی‌ها بازنگری کند.

صص

روزنامه ایران نیز ضمن هشدار ردباره رشد آمار فوتی های کرونا  با عنوان «جنگ علیه کرونا با ماسک» نوشت: ۲۰۰ نفر در یک روز این یک آمار نیست یک هشدار است. این عادی انگاری شرایط و اینکه فکر کنیم ویروس کرونا تمام شد، یکی از خطرناک‌ترین اندیشه‌هایی است که ممکن است ما را گرفتار کند.

حتما بخوانید:  بازتاب ال‌کلاسیکو؛ از غرولند تا طعنه و کنایه

صص

روزنامه رسالت هم نوشت: مسامحه مسئولان و خستگی مردم،آمار بی‌سابقه‌ای از تعداد جان‌باختگان کرونا به‌جا‌گذاشت. دیروز همه ما و همه آن‌هایی که تا پیش‌ازاین کرونا را باور نمی‌کردند و ماجرای ویروس را مضحک می‌پنداشتند، دچار بغض و حیرت شدند چون به تعبیر وزیر بهداشت در دقیقه ۹۰ از گوشه زمین از کرونا گل خوردیم و ممکن است در دقایق آخر ضربه‌فنی شویم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *