تاثیر مثبت یک دارو بر مبتلایان به کرونا در ایران تاثیر مثبت یک دارو بر مبتلایان به کرونا در ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تاثیر مثبت یک دارو بر مبتلایان به کرونا در ایران

تاثیر مثبت یک دارو بر مبتلایان به کرونا در ایران

خبرگزاری تسنیم: شکرالله سلمان‌زاده، رئیس علوم پزشکی آبادان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی تأثیر یک داروی ضدویروسی بر روی بیماران بدحال مبتلابه کووید ۱۹بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان حاکی از موفقیت در درمان این بیماران و کاهش طول بستری در بیمارستان بوده است.

سارا مبارک مسئول گروه تحقیقاتی عفونی علوم پزشکی آبادان نیز در این زمینه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، استان خوزستان و محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان، تیم تحقیقاتی این دانشکده تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که با کمک آن‌ها علائم بالینی بیمار سریع‌تر بهبود پیدا کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این‌که مباحث ذکرشده مبنای فکری یک گروه تحقیقاتی در دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفت، بیان کرد: بعد از بستری بیماران مبتلابه کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، تیم تحقیقاتی ما تصمیم گرفت یک رژیم را علاوه بر رژیم استاندارد کشوری بر روی بیماران بعد از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و البته کد ملی اخلاق در پژوهش، اجرایی کند.

مبارک عنوان کرد: نتایج اولیه رژیم یادشده در روزهای اول بسیار مسرت‌بخش بود و در مقایسه با رژیم پروتکل کشوری ازنظر مرگ‌ومیر و روزهای بستری و همچنین تنفس عادی نتایج بسیار خیره‌کننده‌ای را به دست آوردیم.

وی اعلام کرد: در مقایسه دو گروه که یک گروه رژیم استاندارد کشوری را گرفته بودند و گروه دوم رژیم پیشنهادی گروه دانشکده علوم پزشکی را دریافت کرده بودند، میزان مرگ‌ومیر گروه دوم به صفر رسید و میزان روزهای بستری این گروه کاهش پیدا کرد.

حتما بخوانید:  جلایی‌پور: چه شده که مردم از باخت ترامپ ناراحتند

مسئول گروه تحقیقاتی عفونی علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: اتفاق بسیار مهم این بود که افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کردند بعد از چهار روز به تنفس عادی برگشتند و شرایط ترخیص از بیمارستان را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه به مدت یک ماه این دارو روی ۶۰ بیمار از بیماران بستری مبتلابه کرونا نتایج خیره‌کننده‌ای داشته است افزود: امیدواریم با راهگشا بودن این رژیم برای درمان و ورود آن به پروتکل‌های کشوری برای کاهش روزهای بستری در بیمارستان و درنهایت پایین آمدن میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا گام بزرگی را برداشته باشیم.

وی افزود: دوره دوهفته‌ای را برای پیگیری بیماران بعد از دریافت این رژیم انتخاب کردیم که خوشبختانه در این دوره بیماران بهبود پیدا کردند و بعد از دریافت تنفس طبیعی از بیمارستان ترخیص شدند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *