تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه

تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد دوشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه، حملات جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق را دفع کرد.

سانا همچنین گزارش داد که صدای چندین انفجار در آسمان دمشق به گوش رسیده است.

در ادامه گزارش سانان آمده است،پس از شلیک موشک های متجاوز، پدافند هوایی ارتش، موشک های مهاجم را رهگیری و بخشی از آنان را منهدم کرد.

در همین راستا، یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود به سانا گفت: ساعت ۱٫۱۰ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی، صهیونیست ها، از زمین و هوا حملات سنگینی را از طریق سلسه موشک های هدایت شونده به سوریه انجام دادند.

این فرمانده نظامی سوری اعلام کرد: پس از این حملات، پدافند هوایی ما سریعا وارد عمل شد و موشک های متخاصم را رهگیری و پیش از اصابت به هدف، منهدم شد.

براساس گزارش این نظامی سوری، تجاوز اسرائیل از سمت اصبع الجلیل ( لبنان) ، دریاچه «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی و با استفاده از انواع سلاح ها صورت گرفته است.

سانا به نقل از ارتش سوریه گزارش داد که ده ها موشک شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی را در آسمان جنوب و غرب دمشق ساقط کرده است.

هرچند رسانه های سوری از ذکر منبع تجاوز هوایی به دمشق خودداری کردند، اما رسانه های صهیونیستی با تایید تجاوز آشکار صهیونیست ها به خاک سوریه، ادعا کردند که پایگاه متعلق به ایران در دمشق هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای این حمله را برعهده گرفت و مدعی شد: به سوریه هشدار می دهیم که از هرگونه تلاش برای حمله به خاک اسرائیل خودداری کند.

حتما بخوانید:  روحانی: با معترضان آمریکایی همدردی می‌کنیم

این دومین حمله به دمشق در ۲۴ ساعت گذشته است.

پدافند هوایی سوریه بعد از ظهر یکشنبه نیز حملات جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی را به جنوب این کشور دفع کرد.

یک منبع نظامی سوری در این باره گفته بود: پدافند هوایی ما با مهارت و دقت عالی، تجاوز هوایی اسرائیل به جنوب کشور را دفع کرد و مانع از تحقق اهداف جنگنده های رژیم صهیونیستی شد.

نخستین حمله جنگنده های اسرائیلی به اطراف دمشق در سال جدید میلادی به ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) بر می گردد که توسط پدافند هوایی سوریه دفع شد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۱۲ بار تجاوز نظامی از سوی اسرائیلی ها به سوریه، گزارش شد که اکثریت آنها از سوی نیروی هوایی سوریه ناکام ماند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *