تحول دراماتیک ذوالنور، از سفیر انگلیس تا اسد تحول دراماتیک ذوالنور، از سفیر انگلیس تا اسد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تحول دراماتیک ذوالنور، از سفیر انگلیس تا اسد

تحول دراماتیک ذوالنور، از سفیر انگلیس تا اسد

برترین‌ها: دیدار چند وفت پیش مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با «راب مکر»، سفیر انگلیس در تهران که آنها را در حال مصافحه با لبخند نشان می‌داد حسابی خبرساز شد تا آنجا که حتی به مذاق برخی اصولگراها هم خوش نیامد و انتقاد کردند. حالا تصاویری از ذوالنور منتشر شده است که وی به دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق رفته و با وی گفتگو کرده است.

ذوالنور با «بشار اسد» دیدار کرد

دیدار ذوالنور با سفیر انگلیس در شرایطی انجام شده که روابط دو کشور بیش از گذشته دچار تنش شده بود . سفیر بریتانیا بعد از این دیدار در توییتی نوشته بود که جلسه خوب و مفصلی با رئیس کمیسیون امنیت ایران داشته است. او نوشت که باز‌نگه‌داشتن مسیرهای گفت‌وگو اهمیت زیادی دارد. کاربران ایرانی زیادی به این توییت واکنش نشان دادند و از سفیر بریتانیا سؤال پرسیدند. اما وقتی یک کاربر انگلیسی از او درباره دلایل این دیدار پرسید، مکر پاسخ داد: «من با خیلی از افراد از طیف‌های گوناگون سیاسی دیدار می‌کنم. این شغل من است.» به نظر می‌رسد جلسه مفصل او با ذوالنور نیز حول همین محور چرخیده است.

ذوالنور هم در این رابطه گفته بود گفت: سفیر انگلستان اولین سفیری بود که بعد از انتصاب اینجانب به ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس از بنده درخواست ملاقات کرد، در ابتدا گفته شد که دیدار رسانه‌ای نشود، مسئولان گفتند که این پروتکل بوده و اگر آن‌ها می‌خواهند رسانه‌ای نشود نباید این کار را انجام داد، ما هم قبول کردیم که رسانه‌ای نشود اما دو ساعت بعد دیدار رسانه‌ای شده بود. سفیر خواسته بود که محتوا و جزئیات سفر رسانه‌ای نشود اما کلیات دیدار رسانه‌ای بشود، این اطلاع‌رسانی را وزارت امور خارجه انجام نداده بود و عکس گرفته‌شده غافلگیرانه بود.

حتما بخوانید:  پادکست هفتگی؛ ولنتاین، روز عشق‌های مبتذل

ذوالنور با «بشار اسد» دیدار کرد

در جدیدترین رویداد، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد، پیروزیهای مقتدرانه در عرصه میدانی و دیپلماسی را به رییس جمهور سوریه تبریک گفت و بیان کرد: «پیروزی‌های سوریه و حوزه مقاومت در مقابله با تروریست‌های تکفیری در عرصه میدانی به شکست اقتدار نظام سلطه و استکبار جهانی منجر گشته است». ذوالنوری سوریه را دوستی دیرینه و سنتی جمهوری اسلامی ایران با اشتراکات دینی و تاریخی خواند و تصریح کرد: « جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یک جبهه و با دشمنی مشترک در حال مبارزه هستند».

بشار اسد رییس جمهور سوریه در ادامه این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری مقتدر در منطقه و حامی سوریه در منطقه خواند و گفت: «نگاه ما به آینده منطقه کاملا روشن است و اهداف ما در منطقه تحقق یافته است. وی با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه افزود: « سوریه از مواضع قاطع و حکیمانه امام خامنه ای در مقابله با اقدامات دشمنان، امنیت و ثبات منطقه و سوریه صمیمانه قدردانی می کند».

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *