ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم

ترامپ: آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا ادعا کرد آماده است «بدون هیچ‌پیش‌شرطی» با مقام‌های ایران دیدار کند.

او در ابتدای این نشست خبری با تکرار ادعاهای همیشگی گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت بی‌رحم ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»

حتما بخوانید:  اعتراض به قربانی کردن گوسفند در اصفهان!

ترامپ سپس گفت: «نخست‌وزیر [ایتالیا] بهتر از هر کس دیگر این را بیان کرد؛ صحبت کردن با دیگران… به ویژه هنگامی که احتمال جنگ، مرگ، قحطی و خیلی مسائل دیگر وجود دارد، ملاقات انجام می‌شود. دیدار هیچ اشکالی ندارد.»

ترامپ در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره دیدارش با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه پرداخت.

او گفت: «همان‌طور که می‌دانید ما با کیم [جونگ اون] دیدار کردیم و الان ۹ ماه است که موشکی شلیک نشده. زندانی‌هایمان را برگردانده‌ایم و این همه اتفاقات مثبت در حال وقوع هستند.»

ترامپ گفت: «من دیدار فوق‌العاده‌ای هم با رئیس‌جمهور پوتین داشتم. البته رسانه‌های جعلی آن را پوشش ندادند. به نظرم دیدار فوق‌العاده‌ای، از حیث ایمنی و توسعه اقتصادی و محافظت از اسرائیل و دیگران بود.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرد:«بنابراین، من معتقد به دیدار هستم. مطمئناً من با ایران، اگر آنها بخواهند دیدار خواهم کرد. نمی‌دانم که الان آماده هستند یا نه. در حال حاضر، درگیر شرایط سختی هستند.»

وی توافق هسته‌ای «برجام» را «مضحک» توصیف کرد و گفت که به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داده است. ترامپ مدعی شد که ایرانی‌ها در نهایت با آمریکا مذاکره خواهند کرد.

ترامپ گفت: «من به توافق ایران خاتمه دادم. توافق مضحکی بود. من تصور می‌کنم آنها (ایرانی‌ها) در نهایت تمایل به دیدار خواهند داشت و من هر موقع آنها بخواهند آماده دیدار هستم. من این کار را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است.»

ترامپ گفت: «اگر چیزی را حل کنیم، معنادار خواهد بود نه مثل توافق قبلی که اتلاف کاغذ بود. مطمئناً من مایل به دیدار خواهم بود.»

حتما بخوانید:  برنامه هفته اول و دوم لیگ برتر اعلام شد

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه آیا پیش‌شرطی برای این دیدار دارد گفت: «هیچ پیش‌شرطی (ندارم). آنها می‌خواهند با من دیدار کنند، هر موقع بخواهند (حاضرم).»

ترامپ اضافه کرد: «هر موقع بخواهند آماده‌ دیدار هستم. این برای ایران خوب است، برای ما خوب است و برای دنیا خوب است. پیش‌شرطی وجود ندارد، اگر آنها بخواهند دیدار می‌کنم.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *