ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد

ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد

فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) منتشر شد، بار دیگر تأکید کرد که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست.

وی در بخشی از مصاحبه‌اش با شبکه «ان‌بی‌سی» که بعد از ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط ایران ضبط شده، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به دنبال تحریک اوست، گفت: «نه، فکر نمی‌کنم اینطور باشد.»

ترامپ: بولتون می‌خواهد با تمام دنیا بجنگد

ترامپ با بیان اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران موجب افزایش شدید تورم و وضعیت بد اقتصادی شده، در پاسخ به این سؤال که تصور می‌کند پیام اقدامات ایران چه باشد، مدعی شد: «فکر می‌کنم آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنند. و فکر می‌کنم که می‌خواهند توافق کنند. توافق من، هسته‌ای است. ببین، آن‌ها سلاح هسته‌ای نخواهند داشت. بحث تنگه‌ها نیست. می‌دانی که چین ۹۱% از نفتش را تنگه‌ها می‌گیرد؟ ما اصلا نیازی به تنگه‌ها نداریم. چون، چون از وقتی که من آمده‌ام، ما تولیدکننده شماره یک انرژی در جهان هستیم. خوب؟ آن‌ هم با فاصله زیاد.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا گروهی از مشاوران او می‌خواهند وی را وارد جنگ کنند، «جان بولتون» را یک جنگ‌طلب توصیف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من دو گروه آدم دارم. آره، جان بولتون قطعا یک شاهین (لقب جنگ‌طلب‌ها) است. اگر با او بود، در آن واحد با کل دنیا می‌جنگید. خوب؟ اما مهم نیست، چون من دو طرف را دارم.»

ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه ادعای خبرگزاری «رویترز» مبنی بر ارسال پیام تهدیدآمیز به ایران را رد کرد و آن را «خبر جعلی» خواند. او در مورد اینکه پیامش برای ایران چیست، گفت: «من به دنبال جنگ نیستم، اما اگر [جنگی] باشد، نابودی‌ای خواهد بود که قبلا نظیرش را ندیده‌اید. اما من به دنبال این کار نیستم. اما نمی‌توانید سلاح هسته‌ای داشته باشید. می‌خواهید حرف بزنیم؟ خوبه. در غیر این صورت، در سه سال آینده اقتصاد ورشکسته‌ای خواهید داشت.»

حتما بخوانید:  ارسال البسه جدید کاروان المپیک ایران به توکیو

وی در مورد اینکه آیا برای گفت‌وگو با ایران پیش شرطی دارد، گفت: «تا جایی که به من مربوط است، نه.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *