ترامپ، توقف جدایی فرزند مهاجران را امضا کرد ترامپ، توقف جدایی فرزند مهاجران را امضا کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ، توقف جدایی فرزند مهاجران را امضا کرد

ترامپ، توقف جدایی فرزند مهاجران را امضا کرد

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه برای پایان دادن به جنجال‌ها بر سر جداسازی کودکان از مهاجران بازداشت‌شده در مرزهای این کشور یک فرمان اجرایی امضا کرد. او با وجود این، گفت سیاست «عدم تحمل» در برخورد با مهاجران، کماکان ادامه خواهد یافت.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دولت ترامپ ظرف هفته‌های گذشته با اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های مهاجرتی باعث جدایی هزاران کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شده است. برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرده است.

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته بزرگسالانی که قصد دارند وارد آمریکا شوند را بازداشت کرده و آنها را روانه بازداشت‌گاه‌های موقتی کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این سیاست به جدایی کودکان خردسال از والدینشان منجر شده است. سرپرستی کودکان همراه این مهاجران به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده می‌شود.

یک مقام دولت آمریکا پیش از این، روز جمعه گفته بود در هفته‌های گذشته، هر روز سرپرستی ۲۵۰ کودک به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده شده است. یک مقام این وزارتخانه گفته که انتظار می‌رود تا حداقل دو ماه آینده سرپرستی روزانه ۲۵۰ کودک به این نهاد سپرده شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  کاندیداتوری پرحاشیه ضرغامی در وزارت کشور

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *