ترامپ: دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم ترامپ: دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ: دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم

ترامپ: دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف برخی گزارش‌ها مبنی بر بی‌اطلاعی کاخ سفید از سفر ظریف به فرانسه مدعی شد که مکرون از او برای دعوت از ظریف اجازه گرفته بود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در حالی که برای شرکت در نشست گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه به سر می‌برد، گفت که رئیس جمهور مکرون از او برای دعوت از وزیر امورخارجه ایران به بیاریتز اجازه گرفته بود.

ترامپ: مکرون برای سفر ظریف از من اجازه گرفته بود

ترامپ افزود: از نظر من این اقدام فرانسه به هیچ وجه بی‌احترامی نبوده است، به‌ویژه اینکه از من اجازه خواسته بودند. مکرون درباره تمایلش برای دعوت از ظریف با من صحبت کرده بود و من به او گفتم که این کار را انجام دهد.

وی با این حال، گفت که نمی‌خواهد با وزیر امورخارجه ایران دیدار کند، چراکه هنوز برای این کار زود است.

ترامپ در ادامه مدعی شد که خواهان یک “ایران خوب و قوی” است، نه یک ایران ضعیف و به دنبال تغییر نظام در این کشور نیست.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد: می‌خواهم بار دیگر ایران را ثروتمند کنم اما این کشور از پولی که دولت اوباما به آنها داده است، برای تامین مالی تروریسم استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران نباید یک قدرت هسته‌ای باشد، گفت که هر توافق جدیدی با ایران به‌طور قطع دارای محدودیت زمانی و مدت مشخص خواهد بود.

بنابر این گزارش، اظهارات ترامپ مبنی بر اطلاعش از سفر غیر منتظره روز یک‌شنبه ظریف به محل برگزاری نشست گروه هفت در حالی است که منابعی در کاخ سفید ساعاتی پیش گفته بودند که ترامپ از حضور وزیر امورخارجه ایران در بیاریتز غافلگیر شده و از آن مطلع نبوده است.

حتما بخوانید:  دروغ ۱۳ شفر؛ پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود!

اما دولت فرانسه پس از اظهارات مقامات کاخ سفید اعلام کرد که در حداقل زمان ممکن از طریق یک یادداشت سران گروه هفت را در جریان سفر ظریف قرار داده بود.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان روز یک‌شنبه به دعوت همتای فرانسوی‌اش برای ادامه مذاکرات میان دولت‌های ایران و فرانسه به بیاریتز سفر و با امانوئل مکرون و ژان ایو لودریان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران در پی این سفر در توییتی نوشت: دیپلماسی فعالانه ایران برای دستیابی به تعامل سازنده ادامه می‌یابد. در حاشیه دیدار گروه ۷ پس از مذاکرات جامع با لودریان و وزیر خزانه‌داری فرانسه، با امانوئل مکرون دیدار کردم و سپس جلسه تفهیمی مشترکی برای انگلیس و آلمان برگزار شد.

وی افزود: راه پیش روی ما سخت است اما ارزش امتحان کردن را دارد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز ضمن دفاع از اقدام فرانسه برای دعوت از ظریف گفت که دیدار وزیران امورخارجه ایران و فرانسه در بیاریتز یک رویداد موازی بوده و ارتباطی با نشست گروه هفت نداشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *