ترامپ: سقوط پهپاد شاید از خطای انسانی باشد ترامپ: سقوط پهپاد شاید از خطای انسانی باشد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ: سقوط پهپاد شاید از خطای انسانی باشد

ترامپ: سقوط پهپاد شاید از خطای انسانی باشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۰ ژوئن در دومین اظهارنظر دربارۀ اقدام سپاه پاسداران در سرنگون کردن یک فروند پهپاد تجسسی ایالات متحده اعلام کرد که ممکن است این اتفاق حاصل خطای انسانی باشد.

به نقل از یورو نیوز این سخنان پس از دیدار او با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا مطرح شد. آقای ترامپ همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این‌باره که واکنش آمریکا به این اقدام ایران چه خواهد بود، اعلام کرد: «خواهید دید.»

واکنش ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی

او پیش‌تر در اولین واکنش به سرنگونی این پهپاد، در پیامی توییتری نوشته بود: «ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد».

مقامات آمریکا صبح روز پنج‌شنبه اعلام کرده بودند یک پهپاد تجسسی این کشور که در حریم هوایی بین‌المللی در تنگه هرمز و در ۱۷ مایلی بیرون از حریم هوایی ایران در حال پرواز بود، از سوی نیروهای ایرانی مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

یک مقام سپاه پاسداران هرمزگان به خبرگزاری ایرنا گفته است این پهپاد در حریم هوایی ایران «در نزدیکی منطقه کوه مبارک» مورد حمله قرار گرفته و لاشه آن نیز در «ناحیه رأس‌الشیر متعلق به آب‌های ایران » سقوط کرده است.

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، با تایید این حمله گفته است سرنگون کردن پهپاد آمریکا حامل این پیام است که «مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آن تعرض کند، برنخواهد گشت و نابود خواهد شد.»

در همین زمان رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که صبح امروز جلسه‌ای در خصوص بحران جاری با حضور پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع، و مارک اسپر، نامزد دونالد ترامپ برای تصدی این وزارتخانه، برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید:  مجری جنجالی شبکه افق از مردم عذرخواهی کرد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز درباره احتمال جنگ با ایران گفت: «فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور بخواهد با ایران وارد جنگ شود. در کشور ما علاقه‌ای به جنگ وجود ندارد.»

در سوی مقابل سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد: «ایران از طریق مکانیزم سازمان ملل، اعتراض و شکایت خود را نسبت به اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه آمریکا اعلام کرده است.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *