ترامپ: قرنطینه سراسری در دستور کار ما نیست ترامپ: قرنطینه سراسری در دستور کار ما نیست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترامپ: قرنطینه سراسری در دستور کار ما نیست

ترامپ: قرنطینه سراسری در دستور کار ما نیست

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه تصریح کرد آمریکا ممکن است به دلیل گسترش شیوع ویروس «کرونای جدید» وارد رکود شود.

ترامپ در یک کنفرانس خبری دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا کرونا اقتصاد آمریکا را وارد شیوع می‌کند گفت: «ممکن است.»

رئیس‌جمهور آمریکا که قبلاً نگرانی‌های متخصصان از شیوع کرونا را «فریبکاری دموکرات‌ها» خوانده بود در ادامه گفت تمرکزش بیشتر بر مبارزه با کرونا است تا اقتصاد.

امیدواری ترامپ به تغییر فصل برای رفع کرونا

او گفت: «فکر می‌کنم مطالبات زیادی هم برای [رشد] بازار سهام و اقتصاد وجود دارد. اما وقتی که [ویروس کرونا] از بین برود و کارمان با آن تمام شد، شاهد رشد عظیمی خواهیم بود.»

ترامپ در ادامه اذعان کرد که شیوع ویروس ممکن است تا ماه آگوست ادامه داشته باشد و باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت‌های اقتصادی شود.

او گفت: «من در وهله اول، نام آن را رکود نمی‌گذارم. من این را می‌گویم: ما یک دشمن نامرئی داریم. مشکلی داریم که یک ماه پیش حتی کسی فکر آن را هم نمی‌کرد.»

سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که فعالیت‌ بنگاه‌های کسب و کار در سراسر آمریکا متوقف شده و تعطیلی ناگهانی بخش زیادی از اقتصاد آمریکا ممکن است باعث افزایش بیکاری و کاهش مصرف مشتریان شود. این مسئله طبق گفته اقتصاددان‌ها می‌تواند به ایجاد رکود منجر شود.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفته «اگر ما کارمان را واقعاً خوب انجام دهیم» همه‌گیری ویروس در آمریکا در ماه جولای یا آگوست از بین خواهد رفت. او در بخش دیگری از سخنانش هم درباره اینکه همه‌گیری این ویروس چه زمانی به پایان خواهد رسید گفت: «ممکن است آگوست، جولای یا بعدتر از آن باشد.»

حتما بخوانید:  انصراف احتمالی سعید محمد به نفع قالیباف؟

رئیس‌جمهور آمریکا که امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری حضور داشت گفت: «تک تک ما نقشی حیاتی به عهده داریم که باید ایفا کنیم.»

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد هنوز تصمیمی برای قرنطینه سراسری آمریکا نگرفته اما امیدوار است که کار به این نقطه نرسد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

با آنکه ویروس‌ها به خصوص ویروس عامل آنفولانزای فصلی با شروع فصل گرم از بین می‌روند پژوهشگران می‌گویند هنوز تضمینی برای اینکه «کرونای جدید» هم چنین رفتاری داشته باشند وجود ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *