تشدید درگیری‌های مرزی بین هند و پاکستان تشدید درگیری‌های مرزی بین هند و پاکستان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تشدید درگیری‌های مرزی بین هند و پاکستان

تشدید درگیری‌های مرزی بین هند و پاکستان

خبرگزاری فارس: با گذشت یک روز از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده‌های هند نیروهای مرزی دو کشور از صبح امروز آتشباری سنگینی را علیه یکدیگر آغاز کرده‌اند.

تا کنون بر اثر حملات توپخانه‌ای هند که بیشتر مناطق مسکونی مرز پاکستان را هدف قرار می‌دهند ۴ غیر نظامی کشته و ۱۱ نفر از مردم محلی زخمی شدند.

توپخانه ارتش پاکستان که در نقاط بلند به ویژه مرز سیاچن مستقر است نقاط مختلف کشمیر تحت کنترل هند را هدف قرار می‌دهد.

هند مدعی است جنگنده‌های این کشور دست کم ۲۰۰ الی ۳۰۰ شبه‌نظامی گروه «جیش محمد»و «لشکر طیبه» را در منطقه «بالاکوت» در داخل کشمیر پاکستان کشته‌اند، این در حالی است که پاکستان این ادعا را رد کرد.

هند اعلام کرد این گروه‌های تروریستی که هدف جنگنده‌ها قرار گرفتند،مسئولیت کشتن ۴۰ سرباز هندی در کشمیر را به عهده گرفته بودند.

پاکستان اعلام کرد که جنگنده‌های هند به محض هشدار و شلیک ضد هوایی‌ها به کشورشان بازگشته و نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند.

هنوز جنگ تمام عیار بین دو کشور آغاز نشده اما با توجه به اینکه هند و پاکستان دارای سلاح هسته‌ای هستند این جنگ خسارت زیادی به دنبال دارد.

پاسخ پاکستان به هند متفاوت و غافلگیرانه خواهد بود

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: پاسخ ما به هند متفاوت خواهد بود زمان و مکان را خودمان انتخاب می‌کنیم اما هندی‌ها متعجب و غافلگیر خواهند شد.

وی افزود: جنگنده‌های هند فقط ۴ دقیقه داخل خاک پاکستان بودند و هنگام بازگشت ۴ بمب به منطقه «بالاکوت» شلیک کردند که هیچ خسارتی به دنبال نداشت.

حتما بخوانید:  نخست‌وزیر لبنان رسماً استعفا کرد

غفور تأکید کرد: اگر جنگنده‌های هند شبه‌نظامیان را هدف قرار می‌دادند باید اجساد آن‌ها در محل پیدا می‌شد.

وی افزود: دشمن عاقل از دوست نادان بهتر است اما متأسفانه هند دشمنی نادان است و با ادعاهای خود موجب تنش و دردسر بیشتر می‌شود.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ادعای هند مبنی بر عملیات ۲۱ دقیقه‌ای داخل خاک پاکستان را رد کرد.

وی افزود: جنگنده‌های هند به پایگاه‌های نظامی پاکستان نزدیک نشدند و هدفشان فقط کشتن مردم بی‌دفاع بود تا بعدها مدعی شوند شبه‌نظامیان را کشته‌اند.

غفور تأکید کرد: تمام خبرنگارها، وابستگان نظامی سفارت‌ها و سفیران کشورهای مختلف می‌توانند از محل اصابت بمب‌ جنگنده‌های هندی بازدید کنند و ببینند که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *