تشریح جزئیات طرح ملی مسکن انقلاب تشریح جزئیات طرح ملی مسکن انقلاب | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تشریح جزئیات طرح ملی مسکن انقلاب

تشریح جزئیات طرح ملی مسکن انقلاب

خبرگزاری تسنیم: نماینده مجلس با ارائه توضیحاتی در مورد «طرح ملی مسکن انقلاب» گفت: در این طرح به دنبال این هستیم که برای ساخت، زمین های دولتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا تاثیر نرخ زمین درمسکن صفر شود.

محمدرضا میرتاج الدینی ، در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، دولت مکلف است برای اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار متوسط و پایین مسکن مناسب فراهم کند ،تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفت ولی علی رغم این اقدامات و تجربیات حاصل شده ، اکنون افراد مختلف جامعه با مشکل تهیه مسکن روبرو هستند و شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره در نقاط مختلف کشور هستیم .

تشریح جزئیات طرح ملی مسکن انقلاب

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تلاش کردیم با استفاده از تجربیات گذشته اقدام بزرگ و شایسته ای را در این زمینه انجام دهیم و در این راستا طرح ملی مسکن انقلاب تهیه شده است ، ادامه داد : تلاش شده این طرح ، نظام جامعی برای ساخت مسکن در کشور باشد .

وی اظهار کرد : طرح مسکن «مهر» که در دولت نهم و دهم آغاز شد ،دارای دو فاز بود و خانه اولی ها و خانه های روستاییان را دربر می گرفت و در این طرح قرار بر این بود که دو میلیون مسکن ساخته شود .

این نماینده مجلس شورای اسلامی،با بیان این که طرح ملی مسکن انقلاب دارای چهار فاز است، گفت :خانه اولی ها ، ساخت ومقاوم سازی خانه‌های روستایی ، حاشیه نشین ها و بافت های فرسود در این طرح درنظر گرفته شده اند .

حتما بخوانید:  روز شیطان و مزرعه پدری در آخر هفته تلویزیون

میرتاج الدینی با بیان این که حدود ۱۲ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارند که در سکونت گاه های غیررسمی و در شرایط نامناسب در حاشیه شهرها به خصوص شهرهای بزرگ زندگی می کنند ،گفت: ما در این طرح تلاش داریم از تجربیات گذشته استفاده کنیم و علاوه بر وزارت مسکن ، راه و شهرسازی، نهادهایی دیگری همچون برخی از نهادهای حمایتی مثل سازمان بهزیستی و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی «ره» ،بنیاد مستضعفان و.. را درگیر کنیم .

میرتاج الدینی افزود : در این طرح به دنبال این هستیم که برای ساخت، زمین های دولتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا تاثیر نرخ زمین درمسکن صفر شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان اینکه در این طرح پیش بینی شده با ایجاد ارزش افزوده برای شرکت های پیمانکار بزرگ در حوزه مسکن، آنها تشویق شوند که در زمینه ترمیم و ساخت مسکن در مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده وارد عرصه شوند گفت: مسئولیت اصلی اجرای این طرح بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و دیگر دستگاه‌ها به این وزارتخانه در اجرای این طرح کمک خواهد کند ، در واقع ما در این طرح دستگاه‌های عامل را برای کمک به این وزارتخانه مشخص کردیم چرا که سطح کار گسترده است.

میر تاج الدینی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که از سال آینده اجرای این طرح آغاز شود و باید برای اجرای آن یک دوره ده ساله در نظر گرفت .

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *