تشکر دوباره رئیس‌جمهور ونزوئلا از ایران تشکر دوباره رئیس‌جمهور ونزوئلا از ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تشکر دوباره رئیس‌جمهور ونزوئلا از ایران

تشکر دوباره رئیس‌جمهور ونزوئلا از ایران

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پرس تی وی، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ارسال نفتکش‌های سوخت رسان، از ایالات متحده به خاطر ایجاد اختلال در ارسال و انتقال محموله‌های سوخت به ونزوئلا انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، مادورو در یک سخنرانی در شهر کاراکاس از آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران و دولت حسن روحانی به خاطر همبستگی شان و شجاعت آنها که اجازه داده‌اند چند نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا اعزام شود، تشکر و قدردانی کرده است.

مادورو همچنین از دولت آمریکا به خاطر آنکه بیش از یک سال است همه کشتی‌ها و واردات مواد لازم برای تولید بنزین در ونزوئلا را تحت پیگرد قانونی قرار داده، به شدت انتقاد کرد.

مادورو افزود: شرایط اخیرا به اوج سختی رسیده بود یعنی در فوریه و مارس، ولی ما با یک طرح در برابر این فشارها و سختی‌ها مقاومت کردیم، ما برای ارائه خدمات ساختاری و بنیادین مقاومت کرده‌ایم، ولی در این مقاومت تنها رها نشدیم، ما برای این مبارزه و جنگ از یک ضد حمله استفاده کرده‌ایم تا تامین بنزین مورد نیاز مردم را تضمین کنیم و قصد دارم این روند را همچنان تضمین کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: ونزوئلا و مردم جهان حق آزادی اقتصادی، آزادی تجارت دارند تا هر چیزی را که در جهان به آن نیاز داریم، خرید و فروش کنیم.

بر اساس اعلام منابع داخلی، تاکنون ۳ فروند نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسیده‌اند و قرار است دو کشتی‌ دیگر نیز به زودی وارد ونزوئلا شوند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  اعلام آمادگی رئیسی برای مذاکره مسقیم با آمریکا

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *