تصاویری هولناک از وضعیت چین در روزگار «کرونا» تصاویری هولناک از وضعیت چین در روزگار «کرونا» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تصاویری هولناک از وضعیت چین در روزگار «کرونا»

تصاویری هولناک از وضعیت چین در روزگار «کرونا»

برترین‌ها: ویروس کرونا تا کنون در ٢۵ استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است گزارش ها حاکی است تا کنون پنج هزار و ۸۹۷ نفر که به ابتلا به این بیماری مشکوک بوده اند تحت شرایط قرنطینه قرار گرفته اند که ٩۶٩ نفر آنها بعد از انجام آزمایشات لازم و اطمینان از عدم ابتلا از قرنطینه خارج و بقیه همچنان در قرنطینه هستند ۱۷ تن از پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان های ووهان هم به این ویروس مبتلا شده اند.

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

شیوع یک ویروس اسرارآمیز در چین

تارنمای یی سی ان چین امروز پنجشنبه گزارش کرد که از ساعت ۱۰ قبل از ظهر به وقت محلی تمام سامانه های حمل و نقل شهر ووهان کانون شیوع ویروس ناشناخته معلق شده است و کسی حق خروج از این شهر را ندارد.

این گزارش به نقل از اداره محلی پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار ووهان خاطر نشان کرده است همه قطارها و پروازها متوقف شده و خطوط مترو شهر، اتوبوس ها و کشتی ها نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شده اند و حق انتقال و جابجایی مسافر ندارند.

در بیانیه این اداره آمده است مردم شهر ووهان تا حد امکان این شهر را ترک نکنند مگر اینکه موردی بسیار اضطراری وجود داشته باشد.

بیانیه می افزاید برای پیشگیری از شیوع ویروس و جلوگیری از سرایت آن به شهرهای دیگر چین لازم است چنین تدابیری اتخاذ شود.

هنوز معلوم نیست که سامانه های معلق حمل و نقل شهر ووهان در استان خو بی چین چه زمانی فعالیت خود را از سرخواهند گرفت.

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است و باعث تب شدید و تنگی نفس می شود تاکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر را مبتلا کرده و ۱۷ نفر را به کام مرگ کشانده و در برخی کشورهای دیگر هم موجب ابتلای چندین نفر شده است.

حتما بخوانید:  اعلام رای جنجالی کمیته استیناف به تاخیر افتاد

ویروس کرونا تا کنون در ٢۵ استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است گزارش ها حاکی است تا کنون پنج هزار و ۸۹۷ نفر که به ابتلا به این بیماری مشکوک بوده اند تحت شرایط قرنطینه قرار گرفته اند که ٩۶٩ نفر آنها بعد از انجام آزمایشات لازم و اطمینان از عدم ابتلا از قرنطینه خارج و بقیه همچنان در قرنطینه هستند ۱۷ تن از پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان های ووهان هم به این ویروس مبتلا شده اند.

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

آمار جدید؛ چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

نیویورک تایمز نوشت: دولت چین شهر «ووهان» با ۱۱ میلیون نفر جمعیت را که گفته می‌شود منشاء نوع جدیدی از بیماری ذات‌الریه است، قرنطینه کرد. به این ترتیب با شیوع نوع جدیدی از ویروس‌های خانواده «کرونا»، هرگونه آمد و رفت به شهر بندری ووهان قدغن شده است.

گفتنی است با آغاز سال جدید چینی از روز شنبه، شهروندان بیشتری از این کشور اقدام به انجام سفرهای داخلی و خارجی می‌کنند و همین مسئله بیم شیوع بیماری را افزایش داده است.

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

مسافران ورودی از چین کنترل می‌شوند

محمد مهدی گویا؛ رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از کنترل مسافران ورودی از چین در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از نظر علائم ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا خبر داد و گفت: سومین گونه خطرناک ویروس کرونا در حال حاضر در کشور چین مطرح و موارد اولیه آن مشاهده شده است. این گونه جدید با عنوان ویروس کرونا ۲۰۱۹ نام گذاری شده است. تاکنون این ویروس در بیش از ۵۰۰ نفر در چین مشاهده و در ۹ نفر منجر به مرگ شده است. کرونا ویروس انواع مختلفی دارد که سه گونه از آن به عنوان گونه‌های خطرناک شناخته شده‌اند.

حتما بخوانید:  طلبه ۳۷ساله‌، صاحب پرجمعیت‌ترین خانواده ایرانی

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

وی ادامه داد: در حال حاضر مسافرانی که از چین وارد ایران می‌شوند، در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از نظر علائم ابتلا به ویروس کرونا بررسی می‌شوند. اگر علائمی از بیماری مشاهده شود، اقدامات لازم برای مراقبت از این افراد انجام می‌شود. اگر کسی در چین آلوده به این بیماری شده باشد، فقط می‌تواند از طریق هواپیما به ایران برسد و تنها جایی که مسافر از چین وارد می‌شود، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) است.

پرواز‌های ایران – چین کنسل نمی‌شود

مقصود اسعدی سامانی؛ درباره احتمال لغو پروازها از مبدا و به مقصد ایران به چین به دلیل جلوگیری از انتقال ویروس «کرونا» اظهار داشت: دو پرواز شانگهای و گوانجو بین چین و ایران برقرار است که این دو منطقه مبتلا به ویروس کرونا نیستند.

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

راه انتقال گونه جدید کرونا مشخص نیست

هنوز اطلاعات درباره این بیماری کامل نیست و راه انتقال آن هم به طور قطعی مشخص نشده است. آنچه تاکنون مشخص شده این است که اکثر افراد مبتلا به این ویروس، به یک بازار فروش محصولات دریایی مراجعه کرده‌اند، اما مشخص شده که حتی این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

سازمان جهانی بهداشت هنوز این موضوع را به عنوان یک واقعه اضطراری با اهمیت بین المللی اعلام نکرده و در جلسه‌ای که دیشب برگزار شده بود، سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه نرسید و امکان دارد که در جلسه امشب به این نتیجه برسند و اعلام کنند که این اتفاق یک واقعه اضطراری بهداشتی با اهمیت بین المللی است.

حتما بخوانید:  ظریف: مذاکره دوجانبه، خیال باطل ترامپ است

علائم پس از ۷ روز ظاهر می‌شود

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود. اکثر موارد این بیماری خیلی شدید نبوده، اما تاکنون در ۹ نفر منجر به مرگ شده است. البته عمده این ۹ نفر یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند یا سن آنها بالا بوده است.

تصاویری از شیوع ویروس کرونا در چین را ببینید: 

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

چین ۱۱میلیون نفر را قرنطینه کرد

تصاویر ویدئویی از این حادثه را مشاهده می کنید:

var player = videojs(“player_429236_2264569”,{ techOrder: [ “html5” , “flash”],poster:””,width:400,height:300});

videojs.addLanguage(“en”, {“No compatible source was found for this media.”: “مشاهده ی ویدیو نیاز به پشتیبانی مرورگر از codec h264 یا نصب فلش پلیر دارد.”});
player.one(“play”, (function(){
$.post(“/fa/ajax/news/video/2264569”,{},function (data) {});
}));

تعداد بازدید : ۵

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *