تصمیم ستاد کرونا درباره برگزاری امتحانات نهایی تصمیم ستاد کرونا درباره برگزاری امتحانات نهایی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تصمیم ستاد کرونا درباره برگزاری امتحانات نهایی

تصمیم ستاد کرونا درباره برگزاری امتحانات نهایی

ایسنا: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری امتحانات نهایی توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر علیرضا رییسی گفت: در کشور به قله بیماری رسیدیم و داریم از آن عبور می کنیم که این موضوع ناشی از تلاش و همکاری و دقتی است که همه مردم در رعایت پروتکلها انجام دادند. امیدوارم این رعایت پروتکلها و تلاش ها ادامه یابد و میزان بیماری کمتر شود وبیمارستانها تختهای خالی بیشتری پیدا کنند.

تصمیم ستاد کرونا درباره برگزاری امتحانات نهایی

کاهش ورودی بیماران کرونا به بیمارستانها

میزان بستریها همچنان بالاست

وی گفت: در مجموع گرچه روند بیماری نزولی شده اما میزان بیماران بستری بیمارستانها زیاد است. اما در مجموع ورودی به بیمارستانها کم شده است.

۴۶ شهر در وضعیت قرمز کرونا

رییسی درباره وضعیت رنگبندی شهرها گفت: تعداد شهرهای قرمز به ۴۶، نارنجی به ۲۶۳ و زرد به ۱۳۹ شهر رسیده است و روند بیماری رو به کاهش است.

وی ادامه داد: به این ترتیب روند بیماری در ۲۶ استان کاملا نزولی شده و در حدود پنج استان گرچه به قله نزدیک شدیم، اما روند نزولی سرعت نگرفته و امیداوارم در هفته آینده این روند به سرعت کاهشی شود و تعداد شهرهای قرمز کمتر شود.

۴ استان نیازمند مراقبت بیشتر

رییسی همچنین گفت: شهرهای خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران به دقت و مراقبت بیشتری نیاز دارند و گرچه تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، فعلا روند صعودی متوقف شده و دارد رو به کاهش می رود. امیدوارم به زودی این استانها هم از این وضعیت خارج شوند.

ثبت نام سالمندان بالای ۸۰ سال جا مانده از واکسن؛ ساعت ۱۴ امروز

حتما بخوانید:  جزئیات یک قتل ناموسی دیگر در رشت

وی همچنین درباره واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال نیز گفت: از امروز ساعت ۱۴ سامانه مربوطه در وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) راه اندازی می شود و سالمندان بالای ۸۰ سالی که برای واکسیناسیون با آنها تماس گرفته نشده، می توانند به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

وی گفت: تاکید می کنم که نیازی به مراجعه حضوری نیست. همکاران ما با آنها تماس می گیرند و اعلام می کنند که در چه روز و چه ساعتی باید به کدام مرکز مراجعه کنند.

نوبت جاماندگان واکسن سوخت نمی شود

رییسی همچنین گفت: واکسن به تعداد کافی موجود است و افراد عجله ای نداشته باشند و به هیچ وجه این طور نیست که نوبت شان بسوزد.

تعیین تکلیف برگزاری آزمون ها؛ از کنکور سراسری تا پایه نهم و دوازدهم

رئیسی درمورد تعیین تکلیف برگزاری آزمونها نیز گفت: آزمونها را باید به دو قسمت تقسیم کنیم؛ آنها که زیر نظر آموزش پرورش هستند ‌و آنها که زیر نظر وزارت علوم هستند. کنکور سراسری در تاریخ ۹و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد. در واقع وزرای علوم و آموزش پرورش نظراتی دادند و ستاد این تصمیم را گرفت.

وی گفت: سایر آزمون‌ها مانند کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۶و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در مورد آزمون‌های تحت نظر وزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری خواهد بود. آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *