تصویر مریم میرزاخانی روی کارت تبریک روز زن تصویر مریم میرزاخانی روی کارت تبریک روز زن | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تصویر مریم میرزاخانی روی کارت تبریک روز زن

تصویر مریم میرزاخانی روی کارت تبریک روز زن

دیدار نیوز: همزمان با هشتم مارس روز جهانی زن اتفاق جالبی در یکی از شهر‌های کانادا افتاد؛ کارت تبریکی با عکس مریم میرزاخانی ریاضی دان مشهور ایرانی برای کارمندان زن یک شرکت ارسال شد.

تصویر مریم میرزاخانی روی کارت تبریک روز جهانی زن

این اتفاق از دو منظر قابل توجه است، اول اینکه تصویر یک بانوی معروف و مشهور ایرانی به عنوان نماد روز جهانی زن در یک کشور غیر ایرانی انتخاب شده است دوم اینکه می‌توان از این دست خلاقیت‌ها تجربه کسب کرد و با اجرای این ایده ها، متفکران، صاحب نظران و آدم‌های معروف ایرانی را به نسل جوانی که آن‌ها را نمی‌شناسند معرفی کرد.

مریم میرزاخانی که بود؟

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که مریم میرزاخانی را نشناسند، مریم میرزاخانی نابغه ۴۰ ساله ریاضی جهان دختر پرافتخار ایرانی در اردیبهشت سال ۱۳۵۶ متولد و تیر ماه ۱۳۹۶ بر اثر بیماری سرطان درگذشت. سال ۹۸ نهاد زنان سازمان ملل به معرفی ۷ دانشمند زن تاثیرگذار دنیا پرداخت که در میان آن‌ها نام “مریم میرزاخانی” ریاضی‌دان فقید برجسته ایرانی هم به چشم می‌خورد.

مریم میرزاخانی فقید، اولین زن و اولین ایرانی برنده مدال فیلدز و استاد تمام دانشگاه استنفورد هم در میان هفت زن دانشمندی است که دنیا را تغییر داده‌است؛ وی در ابتدا رویای نویسنده شدن را در سر داشت و به هنگام نوجوانی در دوره دبیرستان به استعداد خیره‌کننده خود در ریاضیات پی برد. زمینه‌ای که تا آخر عمر پیرامون آن تلاش کرد و موفقیت‌های بزرگی را رقم زد.

میرزاخانی در سال ۱۹۹۴ میلادی، به عنوان اولین دانشجوی ایرانی انتخاب شد که مدال طلای المپیاد جهانی ریاضیات را کسب کرد و از ۴۲، نمره ۴۱ را به دست آورد. از او افتخارات زیادی به جا مانده، از قرار گرفتن در فهرست ۱۰ نفره نشریه “پاپیولر ساینس” به عنوان افرادی که افق‌های تازه‌ای در مرز‌های جهان گشوده‌اند تا دریافت مدال فیلدز که بالاترین نشان افتخار در رشته ریاضی است.

حتما بخوانید:  حناچی: تهران را ۳۰درصد بیشتر سیاه‌پوش کردیم

نام میرزاخانی بر خیابانی در فرانسه

چند ماه پیش مسئولان کشور فرانسه هم اعلام کردند که نام یکی از خیابان‌های این کشور را مریم میرزاخانی گذاشتند و این اقدام را در راستای ادای احترام به این دانشمند ایرانی انجام داده‌اند.

میرزاخانی فقید راجع به تحقیقات خود گفته بود که هرچه بیشتر وقت خود را صرف ریاضیات می‌کرد، هیجان‌زده‌تر می‌شد. این دانشمند بزرگ ایرانی سهم ارزنده‌ای در زمینه ریاضیات به جا گذاشت. این نکته هم گفتنی است که فعالیت شگفت‌انگیز میرزاخانی در علم، راه را برای بسیاری از ریاضیدانان زن جهان هموار کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *