تمامِ گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط پرواز ۷۳۷ تمامِ گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط پرواز ۷۳۷ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تمامِ گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط پرواز ۷۳۷

تمامِ گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط پرواز ۷۳۷

برترین‌ها: در حالی که افکار عمومی تحت تاثیر اخبار مربوط به سقوط هواپیما هستند. موج اظهارنظرها از بریتانیا تا کانادا و آمریکا به سردرگمی مردم دامن زده است.

از طرفی برخی منابع عمدتا داخلی از بازی رسانه‌ای غرب و آمریکا برای نجات سهام بوئینگ می‌گویند و از آن طرف منابعی چون سی‌بی‌اس و نیویورک‌تایمز از شلیک اشتباهی موشک و سقوط هواپیما می‌گویند. ایران و‌ در راس آن دولت اما اظهار آمادگی کردند که با حضور نمایندگانی از اوکراین و بوئینگ و حتی کانادا قضیه را بررسی کنند.

تمامِ گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط پرواز ۷۳۷

در این میان انتشار یک ویدئو از نیویورک‌تایمز که ادعا شده لحظه برخورد موشک به هواپیما را نشان می‌دهد به شایعات دامن زده و انتشار عکسی هم که البته مکان آن مشخص نیست و بقایای موشک را نشان می‌دهد فضا را مبهم‌تر کرده. برخی کارشناسان اما می‌گویند اگر اصابت موشک در میان بوده باشد، هواپیما در همان ارتفاع منفجر می‌شد. به هر حال ابهام و آشفتگی خبری درباره سقوط پرواز ۷۳۷ موج می‌زند.

واکنش‌ها به سقوط مرگبار پرواز تهران – کی‌یف را بخوانید:

نخست وزیر کانادا می‌گوید: پرتاب موشک قطعی است منتهی نه به طور عمدی.

نخست‌وزیر انگلیس: تقریبا پرتاب موشک به عنوان عامل سقوط ۷۳۷ قطعی است!

دونالد ترامپ: اتفاق بسیار دردناکی رخ داده است. من به سقوط این هواپیما مشکوکم. برخی ها گفته اند مشکل فنی بوده است. ایده‌ال این است که «جعبه سیاه» را به شرکت بویینگ یا به کشوری دیگر برای بررسی بیشتر داده شود. 

رییس جمهور اوکراین: مردم اوکراین در مورد علت سقوط هواپیما در ایران گمانه زنی نکنند و از تئوری‌های توطئه، نتیجه‌گیری‌های عجولانه و مطالب تایید نشده اجتناب کنند. اوکراین آماده بازگرداندن اجساد قربانیان به کشور است.

حتما بخوانید:  آخرین سلفی قربانی حادثه شلیک «الک بالدوین»

شرکت بوئینگ: در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از این حادثه است.

ربیعی، سخنگوی دولت: سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران کمیته بررسی سانحه را بر اساس مقررات ایکایو تشکیل داده است و با شفافیت ، دقت و سرعت تمام، با حضور و مشارکت کارشناسان از همه کشورهای مرتبط ، این سانحه هوائی را از همه جوانب فنی و اجرائی بررسی و به طور کامل اطلاع رسانی خواهد کرد.

موسوی،سخنگوی وزارت امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران تحقیقات در خصوص علت سقوط این هواپیما را طبق استاندارد‌های بین المللی و ضوابط ایکائو آغاز کرده و از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده هواپیما برای مشارکت در تحقیقات دعوت به عمل آورده است.

سازمان هواپیمایی کشوری: اینکه گفته می‌شود این هواپیما با آتش گرفتن یک موتور باز هم می‌تواند به پرواز ادامه دهد و سالم فرود بیاید درست است اما ما هنوز نمی‌توانیم تایید کنیم که موتور هواپیما آتش گرفته بود یا جای دیگری از هواپیما.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *