تمام عناوین سال پرتغال به نام مهدی طارمی تمام عناوین سال پرتغال به نام مهدی طارمی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تمام عناوین سال پرتغال به نام مهدی طارمی

تمام عناوین سال پرتغال به نام مهدی طارمی

ورزش سه: مهدی طارمی توانست عنوان بهترین گلزن و بهترین پاسور لیگ پرتغال در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

پاس ویتور فریرا در موقعیت مناسبی به او رسید. پسر بوشهری که پشت به توپ در حال دویدن به سمت دروازه حریف بود، از روی توپ پرید تا خودش را در موقعیت بهتری قرار دهد. مهدی طارمی باید در کمتر از یک ثانیه تصمیمش را می گرفت که چگونه از این فرصت استفاده کند چرا که احتمالا دیگر تا آخر بازی موقعیتی مشابه این نصیبش نمی شد.

این مهاجم ایرانی یان فرتونگن کاپیتان بنفیکا را در سمت راستش داشت و یک لحظه تعلل احتمال از دست رفتن موقعیت را بالا می برد پس چاره کار آوردن توپ روی پای چپ و یک ضربه فنی و نرم به سمت دروازه اودیسیاس ولاچودیموس بود. همان کاری که مهدی انجام داد و توپ را از بین پاهای گلر یونانی عبور داد تا به طلسم منفور و دوست نداشتنی ۱۱ بازی بدون گل زده پایان دهد.

تمام عناوین سال پرتغال به نام طارمی

مهدی طارمی با گلی که در آخرین روز از سال ۲۰۲۱ وارد دروازه بنفیکا کرد، سالی را که خوب آغاز کرده بود، شیرین به پایان رساند و از زیر فشارهای سنگینی خارج شد. او حالا می تواند از تعطیلات کوتاه مدت سال نوی میلادی لذت ببرد و با روحیه بالا خودش را برای دو بازی نسبتا آسان برابر استوریل پرایا و تیم قعرنشین بلننسس آماده کند و سال ۲۰۲۲ نیز با گلزنی آغاز کند.

اما خبر خوب برای مهاجم ایرانی، درو کردن تمام جوایز فردی و عناوین مهم در لیگ برتر پرتغال است. مهدی طارمی توانست در سال ۲۰۲۱ بیست بار برای پورتو گلزنی کند و با پیشی گرفتن از هریس سفروویچ، به تنهایی خودش را به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال در سال گذشته میلادی معرفی کند.

حتما بخوانید:  ادعای عجیب معاون وزیر رفاه درباره میزان خط فقر

تمام عناوین سال پرتغال به نام طارمی

مهدی طارمی و هریس سفروویچ مهاجمان پورتو و بنفیکا رقابت سختی برای کسب عنوان بهترین گلزن سال ۲۰۲۱ لیگ برتر داشتند. اما مهاجم بوشهری با گل حساسی که شب گذشته وارد دروازه بنفیکا کرد، به تنهایی عنوان بهترین گلزن تقویم ۳۶۵ روز گذشته پرتغال را از آن خودش کرد.

طارمی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ موفق شد ۱۲ گل در سال ۲۰۲۱ به ثمر برساند. او ۳ بار دروازه تیم های فارنسی و فامالیکائو را باز کرد و همچنین به تیم های براگا، بوآویشتا، توندلا، ناسیونال، ریو آوه و بلننسس یک بار گلزنی کرد. مهاجم ایرانی پورتو در فصل کنونی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نیز ۸ بار پایش به گلزنی باز شد. او برابر توندلا هت تریک کرد و به موریرنزه نیز ۲ گل زد. همچنین تیم های آروکا، ژیل ویسنته و بنفیکا نیز یک گل از طارمی دریافت کردند تا مجموع گل های زده او در سال تقویمی ۲۰۲۱ به عدد ۲۰ برسد.

تمام عناوین سال پرتغال به نام طارمی

تا پیش از دیدار شب گذشته میان پورتو و بنفیکا، هر دوی مهدی طارمی و هریس سفروویچ در سال ۲۰۲۱ میلادی موفق به زدن ۱۹ گل شده بودند که مهاجم ایرانی با گلی که به تیم رقیب زد، از این مهاجم مطرح سوئیسی پیش گرفت و به تنهایی عنوان بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال در سال ۲۰۲۱ را از آن خودش کرد.

تمام عناوین سال پرتغال به نام طارمی

طارمی در حالی به همراه رافا سیلوا با ۱۶ پاس گل به عنوان بهترین پاسور لیگ برتر پرتغال در سال ۲۰۲۱ انتخاب شده که حتی اگر پاس گل شب گذشته او را نیز به حساب نیاوریم، طبق اطلاعات سایت های مختلف، او در تقویم ۳۶۵ روزه موفق به دادن ۱۷ پاس گل شده است. طارمی تا شب گذشته صدرنشین بهترین پاسورهای سال ۲۰۲۱ پرتغال بود که پاس گل رافا سیلوا به رومن یارمچوک باعث شد تا این دو بازیکن در عدد ۱۶ برابر شوند هر چند به نظر می رسد پاس گل های طارمی در سال ۲۰۲۱ و طبق اطلاعات سایت های معتبر عدد ۱۷ را نشان می دهد.

حتما بخوانید:  واکنش بریتانیا و آمریکا به توقیف نفت‌کش در هرمز

البته رکوردهای مهاجم ایرانی پورتو تنها در این زمینه محدود نمی شود. مهدی طارمی توانست با ۱۶ پاس گل و گرفتن پنالتی در سال تقویمی ۳۶۵ روز گذشته، به همراه رافا سیلوا بازیکن بنفیکا عنوان مشترک بهترین پاسور لیگ برتر پرتغال را از آن خود کند. این در حالی است که سیلوا یک هافبک و وینگر محسوب می شود و وظایف گل سازی بیشتری نسبت به ستاره ایرانی پورتو دارد.

تا شب گذشته طارمی به تنهایی عنوان بهترین پاسور لیگ را نیز از آن خودش کرده بود و حتی گل نخست پورتو نیز روی پاس او به فابیو ویرا به دست آمد اما از آنجایی که توپ بین راه به مدافع بنفیکا برخورد کرد، این پاس گل به نام مهاجم ایرانی به ثبت نرسیده است. علاوه بر این، طبق اطلاعات سایت ترانسفرمارکت طارمی در سال ۲۰۲۱ موفق به دادن ۱۷ پاس گل شده است ولی در رده بندی نهایی ۱۶ پاس گل برای او به ثبت رسیده است و باید دید آمار منتشره توسط رسانه های پرتغالی اشتباه است و یا یکی از پاس گل های طارمی محاسبه نشده است.

تمام عناوین سال پرتغال به نام طارمی

به هر شکل مهدی طارمی که روزهای سخت و دشواری را پشت سر می گذاشت و به دلیل عدم گلزنی در ۱۱ دیدار متوالی زیر فشار شدیدی قرار داشت، توانست یک گل کلیدی و مهم را برای تیمش به ثمر برساند و تا حدود زیادی از زیر انتقادات خارج شد و با توجه به برنامه بازی های پورتو، به نظر می رسد که او می تواند سال آینده میلادی را نیز پرگل و آماده آغاز کند.

حتما بخوانید:  سریع‌ترین ماشین برقی جهان در ۲۰۲۱ معرفی شد

تمام عناوین سال پرتغال به نام طارمی

مهاجم ایرانی پورتو توانست عنوان بهترین مهاجم سال ۲۰۲۱ پرتغال را از آن خودش کند. سالی که برای طارمی خوب آغاز شد و شیرین به پایان رسید. حالا همگان در انتظار شروع طوفانی او در سال ۲۰۲۲ هستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *