تمام واکنش‌ها به لغو بازی سوپرجام ایران تمام واکنش‌ها به لغو بازی سوپرجام ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تمام واکنش‌ها به لغو بازی سوپرجام ایران

تمام واکنش‌ها به لغو بازی سوپرجام ایران

وبسایت نود:  سازمان لیگ برتر، امروز ظهر همه را غافلگیر کرد. نزدیک ساعت ۱۴ خبری مهم روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار گرفت. خبری که مانند یک بمب فضای رسانه‌ای را منفجر کرد.

سازمان لیگ رسما اعلام کرد به دلیل انصراف استقلال از سوپرجام بازی سه –صفر و پرسپولیس قهرمان می شود.

تصمیمی که با اعتراض شدید استقلال روبرو شد و کشمکش جدیدی در فوتبال ایران به وجود آورد. استقلالی ها معتقد بودند آنها انصراف ندادند و تنها خواهان تعویق بازی شده بودند. سازمان لیگ هم که اصرار داشت استقلال از بازی سوپرجام انصراف داده شرط برگزاری بازی را رضایت پرسپولیسی‌ها عنوان کرد.

پای وزارت ورزش هم به این غائله باز شد. وزارت ورزش اعلام کرد نقشی در این پرونده نداشته است. ساعاتی بعد پرسپولیس هم وارد گود شد و از قهرمان شدنش در سوپرجام گفت و تاکید کرد نمی‌پذیرد در زمان دیگری با استقلال بازی کند.

پرسپولیس پرونده را بسته می‌داند، استقلال رای سازمان لیگ را نمی پذیرد، فدراسیون و سازمان لیگ هم در مخمصه گیر کرده‌اند.

این دعوا بعید است به این زودی تمام شود.

اتفاقات این روز پرماجرا را مرور می کنیم.

۱۳:۵۲/ اطلاعیه سازمان لیگ

به دلیل انصراف تیم استقلال از حضور در سوپرجام تیم پرسپولیس برنده این دیدار و قهرمان سوپرجام شناخته شد.‏

۱۵:۱۶/ اطلاعیه استقلال

متن نامه های باشگاه استقلال به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موضوع دیگری را نشان می دهد. در این نامه ها باشگاه استقلال صراحتا برای تغییر زمان دیدار درخواست کرده بود و از حضور در این بازی انصراف نداده اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تصمیمی عجولانه روز سه شنبه خبر از قهرمانی پرسپولیس دادند.

حتما بخوانید:  روایتی از عاشقانه پسر ایرانی و دختر لبنانی

۱۵:۲۲/ سعید فتاحی، مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ:

در جلسه امروز (سه‌شنبه) آقای ملکی از استقلال حضور داشت و ما هم بر اساس نامه‌ای که افتخاری به سازمان لیگ ارسال کرده بود درباره سوپرجام تصمیم‌گیری کردیم. افتخاری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر تاریخ بازی تغییر نکند، در این بازی حضور پیدا نمی‌کنند.

۱۶:۰۵/پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال:

تقاضای تعویق سوپرجام را داده بودیم. ضمن اینکه، افتخاری به‌عنوان مدیرعامل باشگاه به مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان این موضوع را اطلاع داده و وزیر ورزش هم با درخواست ما موافقت کرد.

۱۶:۳۱/ اطلاعیه وزارت ورزش

​تصمیم گیری در مورد مسابقه سوپر جام در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است و این وزارتخانه دخالتی ندارد.

۱۷:۱۴/اطلاعیه استقلال

باشگاه استقلال بدون ابهام، نامه خود را منتشر کرده و در این نامه هیچ انصرافی قید نشده است. اگر سازمان لیگ نامه ای در این خصوص دارند، باید این نامه را منتشر کنند و در غیر این صورت باید تصمیم خود را بازگردانند.

۱۷:۴۸/ وینفرد شفر، سرمربی استقلال:

تیم خونه به خونه حریف ما در فینال حذفی رسما نامه داد و گفت که بازی نمی‌کنند و خیلی‌ها تلاش کردند تا آن بازی برگزار شود. آن زمان این نامه انصراف مهم نبود ولی الان نامه درخواست تعویق بازی از سوی ما به منزله انصراف تلقی شده است؟!

۱۷:۵۰/ حسن زمانی، عضو هیات مدیره استقلال:

نتیجه سوپرجام را به رسمیت نمی‌شناسیم. فتاحی و سازمان لیگ به ۳۰ میلیون هوادار بی‌احترامی کردند.

۱۸:۱۶/ سعید فتاحی، مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ:

فقط در صورتی که باشگاه پرسپولیس با درخواست استقلال مبنی بر برگزاری مسابقه سوپرجام بدون ملی پوشان موافقت کند می‌توان این مسابقه را در زمان دیگری برگزار کرد!

حتما بخوانید:  نامگذاری یک ماهی به نام «علی دایی» سوژه شد

۱۸:۴۵/ پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس:

طبق اعلام قانونی سازمان لیگ ما برنده این مسابقه شده‌ایم و دیگر هیچ شرط جدیدی را نمی‌پذیریم و پرونده این مسابقه بسته شده است.

۱۹:۲۹/ برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس:

معمولا این بازی‌ها را عقب نمی‌اندازند. البته ما دوست داشتیم جوانمردانه رقابت کنیم و در زمین فوتبال برنده شویم. ما هیچ وقت از مسئولیت‌مان فرار نمی‌کنیم.

۱۹:۵۵/ جواد قراب، عضو هیئت مدیره استقلال

واقعا از این تصمیم متعجب شدم. سوال من از فتاحی این است که آقای فتاحی پس جواب نامه باشگاه استقلال چه شد؟ باید سازمان لیگ جواب روشنی به این قضیه داشته باشد. این رفتارها تعجب آور است. بهتر است آقایان نسبت به تصمیماتشان دقت کنند. مگر می‌شود با احساسات هواداران بازی کرد؟ 

داستان ادامه دارد….

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *