تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفت تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفت

تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفت

اعتمادآنلاین: برخی منابع ارمنستانی نیز خبر باز شدن حریم هوایی ارمنستان به روی پهپاد های ایرانی را تایید کردند. به گفته این منابع حریم هوایی ارمنستان برای پهپادهای ایرانی باز شده است.

با ادامه تنش لفظی بین ایران و آذربایجان برخی منابع خبری مدعی شدند که نیروهای نظامی ایران امروز برای برگزاری مانور نظامی وارد خاک ارمنستان خواهند شد.

تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفت

در این میان برخی منابع ارمنستانی نیز خبر باز شدن حریم هوایی ارمنستان به روی پهپاد های ایرانی را تایید کردند. به گفته این منابع حریم هوایی ارمنستان برای پهپادهای ایرانی باز شده است.

با این همه تا این لحظه هیچ مقام رسمی سیاسی یا نظامی ایرانی نسبت به این اخبار واکنش نشان نداده است و درستی این اخبار بسیار در هاله ابهام قرار دارد و سلام نو مستقلا نمی‌تواند صحت این اخبار را تایید کند. خصوصا با توجه به این نکته که ایران در هرگونه اقدام نظامی بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند و با توجه به شرایط فعلی منطقه نیز چنین اقداماتی را به عنوان گزینه آخر روی میز حفظ کرده است.

اگر این اخبار صحت داشته باشد و نیروهای نظامی ایران برای رزمایش وارد خاک ارمنستان شوند، به آن معنا خواهد بود که ایران تمام مسیرهای دیگر برای کنترل آذربایجان را بی‌فایده می‌داند.

پیش از این مقامات ارشد سیاسی و نظامی ایران هشدار داده بودند که هیچ نوع تغییری را در آن سوی مرزهای خود تحمل نمی‌کنند و نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، پیش از این تاکید کرده بود که «ایران کاملا نسبت به تغییرات مرزهای رسمی کشورها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند. ضعف احتمالی یک کشور در حفظ مرزهای خود دلیل نمی‌شود که کشور دیگری با کمک بیگانه، مرزها را به‌ هم بریزد. ایران اجازه این کار را نمی‌دهد.»

حتما بخوانید:  سگی در مریوان، صاحب ۲۰توله شد!

باید صبر کرد و دید آیا شایعات این ساعات رنگ حقیقت به خود می‌گیرند یا ایران همچنان با مانور قدرت پشت مرزهای خود ترجیح می‌دهد که به راه‌های دیپلماتیک، به خصوص کانال روسیه، امیدوار باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *