تنش رسانه‌ای میان ایران و آمریکا بر سر یک مقبره تنش رسانه‌ای میان ایران و آمریکا بر سر یک مقبره | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تنش رسانه‌ای میان ایران و آمریکا بر سر یک مقبره

تنش رسانه‌ای میان ایران و آمریکا بر سر یک مقبره

برترین‌ها: در حالی نماینده ویژه ایالات متحده «در امو یهودیان» مدعی آتش زدن یکی از مکان‌های مقدس یهودیان در شهر همدان شده بود که خبرگزاری ایرنا (ارگان رسمی دولت) این ادعا را تکذیب کرد.

«ایلان کار» در حساب توئیتری نمایندگی ویژه آمریکا در امور یهودیان مدعی شد که ایالات متحده قویا حمله به مقبره «استر و مردخای» در همدان را محکوم می‌کند و این اقدامات باید متوقف و از جامعه یهودیان در ایران محافظت شود!

در همین حال خبرگزاری ایرنا در پی مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر آتش زدن مقبره از مکان‌های مقدس یهودیان واقع در این شهر از سوی مقامات آمریکا، کسب اطلاع کرد که هیچ آسیبی به این مقبره وارد نشده‌ و امنیت و آرامش در این محل حاکم‌ است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر پنجشنبه هفته گذشته همزمان با سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی، یک فرد از طریق بانک مجاور مقبره اِستِر و مُردخای قصد ورود به این مکان برای انجام یکسری اقدامات را داشته اما با توجه به تعطیل بودن بانک در آن ساعت و حاضر نبودن متولی مقبره در محل، این فرد وارد حیاط بانک شده اما موفق نشده است به مقبره استر و مردخای وارد شود.

آسیبی به «اِستِر و مُردخای» وارد نشده است

بر اساس اطلاعات کسب شده، دوربین های واقع در محل چهره این فرد را ثبت کرده و اکنون عوامل انتظامی پیگیر دستگیری وی هستند و تا زمان دستگیر نشدن او نمی توان درباره علل، انگیزه و هویت فرد اطلاعاتی ارائه کرد.

“جاناتان گرینبلات” رییس «اتحادیه ضد افترا» ساعاتی پیش در توییتر خود مدعی شد: گزارش‌های نگرانی کننده ای از ایران در خصوص به آتش کشیدن شبانه مقبره «استر و مردخای»، مکان مقدس یهودیان، منتشر شده است.

حتما بخوانید:  جوادی آملی: نباید با زور مردم را دنبال خود بکشیم

در همین حال “ایلان کار استکاتس” نماینده ویژه دولت آمریکا در رصد و مقابله با یهودستیزی نیز با طرح ادعاهای مشابهی در این زمینه، اعلام کرد: ما قویا حمله به مقبره «استر و مردخای» در همدان ایران را محکوم می‌کنیم. سه ماه پیش تهدیداتی علیه این مقبره مطرح شده بود.

آسیبی به «اِستِر و مُردخای» وارد نشده است

فدراسیون یهودیان ایرانی-آمریکایی نیویورک و لس آنجلس نیز بدون در نظر گرفتن واقعیت ماجرا و فقط بر اساس ادعاهای مطرح شده، در بیانیه ای از این گزارش ها ابراز تاسف کرده و خواستار تعقیب و مجازات عاملان به آتش کشیدن مقبره استر و مردخای شده اند.

مقبره استر (ملکه یهودی پادشاه هخامنشی) و مردخای در مرکز شهر همدان قرار دارد و جزء مهم‌ترین زیارتگاه‌های یهودیان ایران و جهان است. این مقبره جزء آثار میراث فرهنگی ایران ثبت شده‌ است.

آسیبی به «اِستِر و مُردخای» وارد نشده است

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *