تور گردشگران فضایی از امروز راه می‌افتد تور گردشگران فضایی از امروز راه می‌افتد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تور گردشگران فضایی از امروز راه می‌افتد

تور گردشگران فضایی از امروز راه می‌افتد

روزنامه همشهری: امروز و در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران، سر ریچارد برانسون و همراهانش یک سفر تاریخی کوتاه‌مدت به فضا را آغاز می‌کنند تا این حرکت شروعی باشد بر رؤیایی به نام «گردشگری فضایی». به گزارش وب‌سایت رسمی شرکت «ویرجین گالکتیک»، ریچارد برانسون، مؤسس و مالک این شرکت درباره سفر امروزش می‌گوید: «ما پیشتاز یک صنعت جدید هستیم که مصمم به پیشگامی در صنعت فضاپیما‌های قرن بیست‌و‌یکم است که فضایی را روی همه باز خواهد کرد و جهان را برای همیشه تغییر خواهد داد.»

گام بزرگ برای آینده فضا

برنامه سفر

شرکت ویرجین گالکتیک یک برنامه جامع و تقریبا کامل را از سفر امروز منتشر کرده است؛ ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده این سفر فضایی را از طریق یوتیوب و فیسبوک این شرکت مشاهده کنند.

بلند شدن از روی زمین

پرواز ما با یک برخاستن آرام از باند شروع می‌شود و سفینه فضایی و سفینه مادر با یکدیگر اوج می‌گیرند و تقریبا به ارتفاعی کمتر از ۵۰ هزار فوت (۱۵۲۴۰ متر) می‌رسند. سفینه‌های ما پس از عبور از ضخیم‌ترین لایه‌های جو، به مقدار زیادی سوخت برای رسیدن به فضا احتیاج ندارند. ما این سواری کارآمد را Air-Launch می‌نامیم.

پرتاب

در مرحله بعدی، خلبان سفینه فضایی را از سفینه مادر آزاد می‌کند. موتور موشکی سفینه فضایی مشتعل می‌شود و این وسیله را با سرعت کمی بالاتر از یک ماخ به فضا می‌فرستد. با رسیدن به فضا و خاموش‌شدن موتور موشکی، رنگ‌های خارج از پنجره از آبی به نیلی و به سیاه نیمه‌شب تغییر می‌کنند.

گام بزرگ برای آینده فضا

اوج

تقریباً ۳۰۰ هزار فوت (۹۱۴۴۰ متر) بالاتر از سطح زمین، کابین به یک زمین بازی برای شما تبدیل می‌شود تا حس بی‌وزنی کنید. می‌توانید اطراف ازجمله کره زمین را از طریق ۱۷ پنجره سفینه به نظاره بنشینید. همچنین ۱۶ دوربین در داخل کابین هر لحظه تجربه شما را به‌صورت HD به ثبت می‌رساند.

حتما بخوانید:  طالبان وارد ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان شدند

گام بزرگ برای آینده؛ توریسم فضایی

پیشی گرفتن برانسون از بزوس

تا همین چند وقت پیش قرار بود که جف بزوس، مدیرعامل پیشین آمازون و مؤسس استارت‌آپ فضایی «بلو اوریجین» نخستین گردشگر فضایی سبک جدید لقب بگیرد، اما سر ریچارد برانسون و شرکتش برنامه را تغییر دادند تا ۹ روز جلوتر از او خود را به فضا برسانند. نخستین گردشگر فضایی جهان دنیس تیتو، سرمایه‌دار اهل کالیفرنیا بود که در سال۲۰۰۱ به ایستگاه فضایی رفت. اما سفر او اساسا با سفر‌های گردشگری که شرکت‌های ویرجین گالکتیک و بلو اوریجین پیشنهاد می‌دهند، متفاوت است. برنامه آنها، درواقع نسل جدیدی از سفر‌های فضایی به‌شمار می‌آید که می‌تواند برای تمام مردمان کره‌زمین سفر به فضا را در دسترس قرار دهد؛ البته با صرف هزینه‌ای بسیار گزاف!

گام بزرگ برای آینده فضا

همسفران

این سفر با فضاپیمایی به نام «وی‌اس‌اس یونیتی» (VSS Unity) انجام می‌گیرد. این فضاپیما تا به حال بیش از ۲۰پرواز آزمایشی انجام داده و ۳ بار به لبه فضا رسیده است. بت موزس، مربی فضانورد ارشد در شرکت ویرجین گالکتیک، کالین بنت، مهندس عملیات و متخصص تجهیزات کابین و همچنین سیریشا بندلا، معاون امور تحقیقات شرکت همسفران برانسون خواهند بود.

اسپیس‌ایکس و برنامه‌های بزرگ

درحالی‌که جف بزوس و ریچارد برانسون درحال رقابت بر سر موضوع داغ گردشگری فضایی هستند، ایلان‌ماسک و شرکت اسپیس‌ایکس او برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کنند. آن‌ها که از طرف ناسا مأمور سفر به‌ماه شده‌اند، همچنان به‌دنبال تکمیل طرح آرتیمیس و البته موشک فوق‌العاده استارشیپ هستند و فعلا در رقابت با آن ۲ میلیاردر و شرکت‌هایشان حضور ندارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *