توصیه‌هایی به عزاداران؛ زباله نریزید، بی خیال ظروف یک بار مصرف شوید، قفل فرمان بزنید توصیه‌هایی به عزاداران؛ زباله نریزید، بی خیال ظروف یک بار مصرف شوید، قفل فرمان بزنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توصیه‌هایی به عزاداران؛ زباله نریزید، بی خیال ظروف یک بار مصرف شوید، قفل فرمان بزنید

توصیه‌هایی به عزاداران؛ زباله نریزید، بی خیال ظروف یک بار مصرف شوید، قفل فرمان بزنید

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ سرهنگ کیوان ظهیری درباره تدابیر پلیس پیشگیری برای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: از ابتدای ماه محرم تمامی کلانتری ها و ماموران ما در آماده باش کامل هستند 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین اقدام به ارائه هشدار به عزاداران و شهروندان کرد و گفت: لازم است شهروندان برای حضور در هیات ها و تکایا و دیگر محل های برگزاری مراسم عزاداری حتما خودروی خود را در محل مناسبی پارک کرده و از قفل فرمان برای آن استفاده کنند. متاسفانه در مواردی دیده شده که برخی شهروندان برای برداشتن چای و نذورات از خودروی خود پیاده شده و حتی به شکل روشن آن را رها می کنند که باید از این اقدام پرهیز شود.

ظهیری افزود: همچنین گاهی برخی از شهروندان در منازل خود را باز گذاشته و بدون توجه به موارد ایمنی به تماشای دسته جات و گروه های عزاداری می روند که باید نسبت به این موارد نیز حساس بود.

وی همچنین درباره دریافت نذورات خوراکی نیز گفت: شهروندان از دریافت نذورات از افراد مشکوک که شناختی از آنها نداشته و تنها به آنان نذری می دهند پرهیز کنند، همچنین برای دریافت نذری در آپارتمان ها لازم است که شخصا به در اصلی ساختمان رفته و از بازکردن در به روی افراد ناشناس خودداری کنند.

به غیر از توصیه های انتظامی ذکر نکته ای هم درباره ظروف یک بار مصرف واجب است:

کشور ما جزو ۱۰ کشور پر مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است. این ظروف نه تنها برای سلامت انسان مضر است بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد.

حتما بخوانید:  جزئیات وام ۲۰۰میلیونیِ مسکن اعلام شد

ایام عزاداری در ماه محرم به دلیل پخش نذورات از جمله مواقعی است که استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به بیشترین میزان خود می‌رسد اما با رعایت برخی نکات و تهیه ظروف گیاهی یکبار مصرف می‌توان آسیب‌های زیست محیطی را به حداقل رساند.

تجزیه ظروف پلاستیکی و کیسه‌های یکبار مصرف در طبیعت نه تنها می‌تواند حتی تا چهار قرن طول بکشد بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند از طریق خاک وارد آب، گیاهان و چرخه غذایی شود و صدمات جبران‌ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد. با وجود تمام این‌ها تنها در کشور ما سالانه حدودا ۱۸۵ هزار تن پلاستیک تولید می‌شود و از این منظر جزو ۱۰ کشور پر مصرف ظروف یکبار مصرف در دنیا هستیم.

نریختن زباله و حفط نظافت معابر و اماکن عمومی هم که دیگر نیازی به یادآوری ندارد و نشان دهنده انسانیت است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *