توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به خبرنگاران توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به خبرنگاران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به خبرنگاران

توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به خبرنگاران

خبرآنلاین: امروز محمدرضا کلایی، شهردار مشهد در نشست خبری ۳ ساعته خود، سعی داشت تا خبرنگاران را متقاعد کند در زمان تصدی ۲۰۰ روزه او در شهرداری دومین کلانشهر کشور، اتفاقاتی خوبی برای مردم افتاده است، ولی سوتی معاون او در این نشست خبری، حاشیه های زیادی را به دنبال داشت و برای شهرداری مشهد، روز ناخوشی را رقم زد.

ماجرا از جایی آغاز شد که برخی خبرنگاران به کلایی شهردار مشهد گلایه کردند چرا معاون فرهنگی او، مهدی زارعی، جواب تلفن خبرنگاران را نمی دهد. شهردار برای اثبات اینکه معاون او پاسخگوست، با تلفن خود به او زنگ زد و صدای او را از بلندگو (اسپیکر) تلفن همراه خود در سالن نشست خبری پخش کرد. شهردار وقتی از معاون خود پرسید چرا به خبرنگاران جواب نمی دهد، زارعی گفت او حتی به زن و بچه اش هم فرصت نمی کند در جلسات، جواب بدهد، چه برسد به خبرنگاران و بعد با توهین از خبرنگارانی یاد کرد که عموما برای طرح مشکلات و مسایل شهری با او تماس می گرفتند.

سوتی معاون شهردار مشهد دردسرساز شد

ادامه سخنان معاون شهردار به اندازه ای ناپسند بود که شهردار مشهد ترجیح داد بدون خداحافظی، تلفن را قطع کند ولی سخنان زارعی، معاون او، بلافاصله بین خبرنگاران و رسانه ها منتشر شد.

ساعاتی بعد از پایان نشست خبری، برخی منابع در شهرداری مشهد به خبرآنلاین گفتند متن دستنویس استعفای معاون شهردار به دفتر او رسیده است که در آن زارعی ضمن عذرخواهی از خبرنگاران، گفته بود که فرزندش بیمار است حال مساعدی برای پاسخ نداشته است.

هر چند این استعفا بلافاصله با تکذیب مجید خرمی، سرپرست روابط عمومی شهرداری مشهد همراه بود و خرمی قول داد متن عذرخواهی معاون شهردار از خبرنگاران منتشر شود، ولی تا ساعت تنظیم این خبر، هنوز از سرنوشت قبول یا رد استعفای معاون شهردار، خبر رسمی منتشر نشده است.

حتما بخوانید:  آمادگی بالای فرهاد مجیدی در ۴۵سالگی

این در حالی است که تشکل های خبرنگاری استان خراسان رضوی در نامه ای سرگشاده، ضمن تقبیح توهین زارعی معاون شهردار مشهد، از شهردار خواستند تا او را برکنار کند. خانه مطبوعات خراسان رضوی در بیانیه ای ضمن درخواست عزل سریع معاون شهردار مشهد، در اطلاعیه ای نوشت: اما معاون فرهنگی شهردار در پاسخ به شهردار و اینکه چرا پاسخگوی اصحاب رسانه نیست می گوید من در جلسه ام و جواب زن و فرزند خود را هم نمیدهم و در ادامه از لفظی رکیک خطاب به خبرنگاران استفاده می کند. خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی ضمن محکومیت توهین معاون فرهنگی شهردار مشهد به ساحت اصحاب رسانه، ضمن دفاع از هویت صنفی همکاران خبرنگار که در همه مشکلات و بحران ها در خط مقدم قرار دارند و همواره پیگیر مطالبات مردم از مسئولان هستند، از شهردار محترم مشهد می خواهد که در برخوردی قاطع با معاون فرهنگی خود، نسبت به عزل هر چه سریع تر وی اقدام کند تا مرهمی بر زخم های خبرنگاران باشد و نشان دهد که پاسخگو نبودن، توهین وعدم رعایت ادب در قاموس شهرداری وجود ندارد.

چرا شهردار تلفن معاون خود را روی بلندگو گذاشت؟

تلفن زدن بین رئیس و مرئوس، امری عادی در ادارات دولتی و روابط بین مسئولان است، ولی نکته اینجاست چرا کلایی شهردار مشهد، در یک نشست خبری و در حضور دست کم ۵۰ خبرنگار، بدون آنکه معاون خود را در جریان پخش سخنانش در اسپیکر موبایل، قرار دهد، از او خواست درباره تعاملش با خبرنگاران توضیح دهد.

به نظر می رسد عامل اصلی که باعث حاشیه های نشست خبری امروز شهردار مشهد شد. تجربه شهردار مشهد در تعامل با رسانه ها و خبرنگاران است. این حرکت (تماس گرفتن کسی و پخش صدای او از بلندگوی تلفن در یک جمع)، حتی در تعاملات روزمره افراد هم با اعلان قبلی همراه است ولی زمانی که این موضوع در سطح شهردار دومین کلانشهر کشور و معاون او اتفاق بیفتد، به خوبی روشن کننده نحوه تعاملات مسئولان ارشد شهرداری مشهد با یکدیگر است.

حتما بخوانید:  معرفی نسل جدید ابرخودرویِ جذاب آئودی

می توان اینطور دریافت که پاسخهایی از این دست از سوی معاون فرهنگی شهرداری مشهد بی سابقه نبوده و شهردار با علم به این مسئله و با توجه به اینکه برخی کارکنان شهرداری معتقدند معاون فرهنگی از سوی برخی جریانهای اصلاحطلب به شهردار تحمیل شده است، امکان دارد زمینه ای برای استعفای معاون فرهنگی شهرداری تلقی شود.

از سوی دیگر باید در نظر داشت مهدی زارعی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد در واکنش به حاشیه نشست خبری امروز شهردار مشهد، بیانیه ای در عذرخواهی از خبرنگاران منتشر کرده است که درآن از وضعیت بیماری فرزند خود به عنوان علت برخورد نادرست امروزش نام برده است.

متن بیانیه زارعی به این شرح است: «گاهی تقدیر برآدمی چندان سخت میگیرد که عنان از کف ات رها می‌شود؛ و آن چه در دل نیست بر زبان می‌آید و موجب شرمساری می‌گردد. می‌دانم دوستان و عزیزان خبرنگارمان رنجیده خاطرند از سهوی که رویداده است. قصدم نه تطهیر رفتار نکوهیده ام، که بنیان بهانه ایست که سرنوشت به شیوه‌ی آزمون بر رفتار من نوشت.

فرزند کوچکم را در بند بیماری فکند و مرا عاجز از همیاری و درمان وی وا نهاد تا رنج پدری و اندوه نا توانی برمن غالب شود و آن پیش آید که نباید… لذا بدین وسیله از خبرنگاران، شهردار محترم و همه‌ی دوستان خدمتگزار در جامعه‌ی مطبوعات کشور که هماره دل در گرو نشر آگاهی و توسعه وطن دارند پوزش میطلبم که آدمی محل خسران است و اشتباه. صمیمانه‌ترین عذر مرا بپذیرید و مرا عفو نمایید. مهدی زارعی»

با وجود انتشار این بیانیه، به نظر می رسد امکان حضور برخی از چهره های نزدیک به شهردار مشهد از جمله مجید خرمی، سرپرست روابط عمومی شهرداری به عنوان گزینه اصلی جانشینی زارعی پررنگ تر از گذشته شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *