جانسون، پیروز انتخابات پارلمانی انگلیس شد جانسون، پیروز انتخابات پارلمانی انگلیس شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جانسون، پیروز انتخابات پارلمانی انگلیس شد

جانسون، پیروز انتخابات پارلمانی انگلیس شد

خبرگزاری ایرنا: بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از شمارش آراء انتخابات پارلمان انگلیس در روز جمعه، حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» توانست با کسب اکثریت قاطع مجلس عوام، به پیروزی شگفت‌آوری دست یابد و به سکان‌داری دولت ادامه دهد.

بر اساس آخرین نتایج شمارش آراء تا این لحظه، حزب محافظه‌کار با کسب ۳۲۹ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام، توانسته است به عنوان حزب غالب در پارلمان انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک‌تر سکان دولت را به دست بگیرد.

همچنین «بوریس جانسون» از اکثریت کرسی‌های مورد نیاز در پارلمان برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان ماه آینده میلادی برخوردار خواهد بود.

جانسون، پیروز انتخابات پارلمانی انگلیس شد

در این انتخابات محافظه کاران موفق شدند تا اینجای کار ۴۳ کرسی بیشتر از دور قبل کسب کنند و در مقابل حزب کارگر با از دست دادن ۵۵ کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و موفق شد تنها ۱۹۵ کرسی به‌دست آورد.

بر اساس نتایج یاد شده، حزب لیبرال دمکرات نیز ۸ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۴۵ کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب ۲۱ کرسی شده‌اند.

به این ترتیب حزب محافظه‌کار به بزرگترین پیروزی خود از زمان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس دست یافته و حزب کارگر بدترین نتیجه انتخابات در نزدیک به ۸۴ سال گذشته را تجربه کرده است.

به دنبال شکست سنگین حزب کارگر، «جرمی کوربین» رهبر این حزب و اصلی‌ترین رقیب محافظه‌کاران با ابراز تاسف از نتایج انتخابات، اعلام کرد که برای مدت کوتاهی به رهبری حزب ادامه داده اما در انتخابات پارلمانی دور آینده شرکت نخواهد کرد.

حتما بخوانید:  برادر قاضی منصوری: پیکر او را بازگردانید

با این حال بسیاری از هم حزبی‌های او که نتیجه انتخابات را نا امید کننده و فاجعه‌بار می‌دانند، خواستار کناره گیری سریع وی از قدرت هستند.

شادی ترامپ از پیروزی جانسون در انتخابات انگلیس

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: به نظر می‌رسد بوریس [جانسون] به پیروزی بزرگی در انگلیس دست یافته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *