جت‌های اسرائیلی در ایتالیا چه می‌کنند؟ جت‌های اسرائیلی در ایتالیا چه می‌کنند؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جت‌های اسرائیلی در ایتالیا چه می‌کنند؟

جت‌های اسرائیلی در ایتالیا چه می‌کنند؟

مطالعات ایران: هادی خسروشاهین، روزنامه نگار در مطلبی به برگزاری مانور مشترک اسرائیل آمریکا و بریتانیا در ایتالیا پرداخته است.

جت‌های اسرائیلی در ایتالیا چه می‌کنند؟

در این مطلب می‌خوانیم:

* نیروی هوایی اسراییل خبر داده است که هفته گذشته ۶هواپیمای اف٣۵اسراییل به مانور مشترک آمریکا و بریتانیا در ایتالیا پیوسته اند.طبق این اعلامیه هدف از پیوستن به این مانور بهبود در توانایی و عملکرد این ۶فروند اف ٣۵ای است که اسراییل در سال ٢٠١۶اقدام به خریداری آن کرده بود.

* در عین حال این تقریبا اولین ماموریت البته آزمایشی این هواپیماها در پایگاههای با فاصله دور و منطقه ای ناآشنا است.در عین حال هدف های دیگر این تمرین نظامی دفاع از آسمان اسراییل،عملیات هوا به هوا و هوا به زمین و همچنین پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی و سایر سناریوها در خاک دشمن عنوان شده است.

* با این همه یک افسر ارشد به یک روزنامه اسراییلی گفته است این تمرین تاحدی خلبانان ما را برای استفاده از هواپیماهای جنگنده ایرانی آماده می کند.یک مقام ارشد اسراییلی هم تاکید کرده است که ایران در کانون تمرکز ما قرار دارد. قرار است مانور نظامی مشترک اسراییل با آمریکا،بریتانیا و ایتالیا که از ۶جون آغاز شده است تا ١٧جون ادامه پیدا کند.

* ایا هدف اسراییل و نتانیاهو از شرکت در این مانور شبیه سازی حمله به ایران است؟ فاصله هوایی اسراییل با ایتالیا تقریبا مشابه با ایران است.فاصله هوایی بین تل اویو و رم حدود٢٣٢٠کیلومتر برابر با ٣ساعت و ٢٢دقیقه و فاصله هوایی میان تهران و تل اویو در حدود ١٧٨٩ کیلومتر برابر با ٢ساعت پرواز است.

* ممکن است نتانیاهو طی روزهای آینده و برای نجات خود از سقوط سیاسی دست به اقدامات غیر قابل پیش بزند تا هم حضور قدرت را در قدرت تثبیت کند و هم تلاش ٣ماهه برای احیای برجام را برباد دهد.البته این فقط یک احتمال است و ممکن است هیچگاه بوقوع نپیوندد.

حتما بخوانید:  کشف محموله سنگین هروئین در جنوب کشور

* البته در این میان پرسش مهمی نیز مطرح می شود که چرا نیروی هوایی اسراییل در مانور مشترک آمریکا و بریتانیا به عنوان دو طرف مهم مذاکرات وین مشارکت می کند؟آیا این دو کشور می خواهند ایران را برای بازگشت به تعهدات برجامی تحت فشارهای فزاینده و البته غیرمستقیم و نیابتی قرار دهند و به ایران نسبت به عواقب عدم چنین بازگشتی هشدار دهند؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *