جزئیات مرگ دردناک دختر جوان بر اثر عقرب‌گزیدگی جزئیات مرگ دردناک دختر جوان بر اثر عقرب‌گزیدگی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جزئیات مرگ دردناک دختر جوان بر اثر عقرب‌گزیدگی

جزئیات مرگ دردناک دختر جوان بر اثر عقرب‌گزیدگی

ایرنا: عقرب جان یک دختر ۲۲ ساله را در روستای سزار در منطقه «شهیون» شهرستان دزفول در استان خوزستان گرفت.

اعضای خانواده این دختر گفتند که عقرب حوالی ساعت چهار بامداد دختر سزاری را نیش زده و پدر معلول این دختر نیز تلاش می کند موضوع را به اورژانس و مراکز درمانی اطلاع دهد اما به دلیل مشکل آنتن دهی تلفن همراه موفق به این کار نشده است.

به گفته آنها، خانواده دختر آسیب دیده سرانجام ساعت ۱۱ صبح موفق به تماس با مرکز بهداشت باغچه‌بان شهیون می‌شوند و ماجرا را توضیح می‌دهند.

عموی دختر گفت: ساعت ۱۱ موضوع را به اطلاع مرکز بهداشت رساندیم ولی به دلیل مسیر ناهموار منطقه ساعت ۱۷ آمبولانس به روستای لیوس رسید و از آنجا که ادامه مسیر ممکن نبود، اهالی دختر ۲۲ ساله را به آمبولانس در ۹ کیلومتری روستا تحویل دادند.

روستای سزار در شهرستان دزفول در منطقه ای کوهستانی و صعب العبور واقع است و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۳ نفر اعلام شده است.

حمید اسماعیلی سزاری همچنین مدعی شد آمبولانس اقدام درمانی لازم را حین حرکت بیمار به سمت مرکز بهداشت باغچه بان انجام نداده است و به دلیل وخامت حال دختر مجروح، مسئولان این مرکز گفته بودند بیمار باید به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شود.

درنهایت طبق گفته عموی این دختر، بیمار عقرب گزیده توسط برادر ۱۸ ساله‌اش با موتورسیکلت از بهداشت باغچه‌بان به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل می‌شود ولی به دلیل گذشت زمان و انتشار زهر عقرب در بدن بیمار، وی فوت می کند.

خانواده متوفی اکنون می گویند که موضوع از طریق قضایی توسط آنها در حال پیگیری است.

حتما بخوانید:  تصمیمات تازه دولت درباره سهام عدالت

از سوی دیگر، اورژانس شهرستان دزفول با تاکید بر اینکه هیچگونه کوتاهی در رسیدگی به بیمار صورت نگرفته است، تصریح کردند: پرونده این بیمار توسط کمیسیون پزشکی بیمارستان بزرگ دزفول در حال بررسی‌ است و به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، تمام زوایای ماموریت اورژانس در این زمینه بررسی خواهد شد.

«رضا پورآیین» رییس مرکز بهداشت دزفول نیز درخصوص نحوه عملکرد مرکز بهداشت باغچه بان گفت: تزریق پادزهر عقرب طبق دستورالعمل وظیفه بهداشت نیست چون گزش‌ها یک موضوع اورژانسی هستند و بیماران باید در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل شوند.

بنا به گفته او هنگام گزش‌ها، باید قبل از گذشت ۶ ساعت نسبت به تزریق پادزهر اقدام شود اما در مورد این بیمار اطلاع رسانی دیرهنگام صورت گرفته است و به همین دلیل، کاری از پرسنل بهداشت برنمی‌آمد.

به گفته کارشناسان، عقرب زدگی یکی از مشکلات اساسی پزشکی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای منطقه نیمه استوایی و استوایی از جمله خاورمیانه است و در ایران بیشترین آمار عقرب زدگی با حدود ۶۰% به استان خوزستان تعلق دارد.

بر اساس پژوهش های انجام شده، در سال ۱۳۹۷ بیش از ۵۷ هزار مورد گزیدگی عقرب در ایران ثبت شده که از این میزان، ۱۷ هزار و ۸۷ مورد در خوزستان رخ داده است. از این تعداد، در مجموع ۲۸ نفر از بیماران در سطح کشور جان خود را از دست داده اند که یک نفر از آنها خوزستانی بوده است. هرمزگان ۸ نفر و لرستان ۶ نفر بیشترین میزان تلفات انسانی بر اثر گزش عقرب را در این سال ثبت کرده اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *