جزئیات ممنوعیت‌های کروناییِ تعطیلات خرداد جزئیات ممنوعیت‌های کروناییِ تعطیلات خرداد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جزئیات ممنوعیت‌های کروناییِ تعطیلات خرداد

جزئیات ممنوعیت‌های کروناییِ تعطیلات خرداد

ایسنا: در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا مقررشد که تردد بین استانی از ساعت ۱۲ سه‎ شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ دوشنبه ۱۷ خرداد ممنوع شود.

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعداز ظهر چهارشنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و قرار گاه عملیاتی ستاد ملی و همچنین کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات گزارش خود را درخصوص وضعیت روند کنترل و مهار بیماری در کشور، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نظارت و اعمال محدودیت‌ها در این زمینه ارائه کردند.

کمیته امنیتی– اجتماعی ستاد ملی کرونا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با انتخابات به استانداری‌ها، ستاد انتخابات کشور، استانها و ستادهای انتخاباتی نامزدها، بر ضرورت رعایت کامل و دقیق این دستورالعمل‌ها در همه مراحل انتخابات از تبلیغات نامزدها تا روز برگزاری انتخابات تاکید کرد.

در این جلسه،کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، ضرورت آموزش و اطلاع رسانی دقیق رعایت پروتکل ها از سوی مردم و نامزدهای انتخابات اعم از ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با توجه به گستردگی و تعداد بالای نامزدها و متفاوت بودن الزامات آن با انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره و تاکید قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات باید به گونه ای باشد که سلامت مردم و مشارکت بالا در انتخابات را تضمین کند، گفت: صیانت از جان و رای مردم در انتخابات مهمترین وظیفه دولت به عنوان مجری انتخابات است و عملکرد ما باید به گونه ای باشد که مردم از سلامت جان و صیانت از رای خود اطمینان داشته باشند.

حتما بخوانید:  ترامپ بالاخره شکست را پذیرفت

جزئیات ممنوعیت‌های کروناییِ تعطیلات خرداد

روحانی با بیان اینکه دولت در این موضوع مهم با حداکثر توان به وظیفه خود عمل خواهد کرد، اظهار داشت: نظارت بر اجرای دقیق پروتکل های ابلاغ شده مرتبط با انتخابات بسیار مهم است و می تواند سلامت مردم در روز انتخابات را تضمین کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و همچنین ارائه آموزش های لازم در این زمینه به مردم از طریق رسانه ها و فضای مجازی، تصریح کرد: با استفاده از تجارب گذشته در زمینه آموزش اجرای دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی باید با ساختن برنامه های ویژه آموزشی و پخش آن در رسانه های مختلف از اجرای دقیق پروتکل ها از سوی مردم و نامزدها در ایام تبلیغات و روز انتخابات اطمینان حاصل شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از مراحل اجرای واکسیناسیون در کشور و روند واردات و تولید واکسن و همچنین اطلاع رسانی شفاف در این زمینه درخصوص اولویت های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون از سوی کمیته بهداشت و درمان ارائه و اعلام شد که عملیات واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تا اوایل هفته آینده پایان خواهد یافت و بلافاصله با تامین واکسن جدید کار تزریق واکسن به بیماران خاص و سایر گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

روحانی در این زمینه با بیان اینکه دولت خود را به واکسینه کردن حداقل ۱۴ میلیون نفر گروه هدف تا پایان فعالیت خود، مکلف و موظف کرده است، بار دیگر درخصوص انجام اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت برای واردات واکسن مورد نیاز از خارج با هماهنگی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی تاکید کرد.

حتما بخوانید:  تصاویر متفاوت از مراسم ۹ دی

رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید واکسن داخلی از تلاش همه دست اندرکاران در این زمینه قدردانی کرد.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه با مراعات پروتکل‌های بهداشتی و اعمال نظارت‌ها و همه تلاش‌های انجام شده در مسیر مقابله با کرونا و مهار موج چهارم ، کشور در شرایط باثباتی از نظر بیماری قرار گرفته و از پیک چهارم عبور کرده‌ایم، تاکید کرد: همچنان باید رعایت نکات بهداشتی در دستور کار باشد و بهبود شرایط نباید به عادی‌انگاری و نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها منجر شود تا دوباره با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم.

در این جلسه همچنین با توجه به تعطیلات پیش رو در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد، مقرر شد به منظور کنترل بیشتر بیماری، از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد تردد بین استانی ممنوع شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *