جشن منتقدان سینما برگزیدگان خود را شناخت جشن منتقدان سینما برگزیدگان خود را شناخت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جشن منتقدان سینما برگزیدگان خود را شناخت

جشن منتقدان سینما برگزیدگان خود را شناخت

ایرنا: سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در حالی برگزیدگان خود را معرفی کرد که بعد از یک ماه تاخیر برای حوادث دی ماه و با نزدیک شدن به سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شد.

در این آیین جعفر گودرزی با اشاره به تاخیر یک ماهه در برگزاری این جشن اظهار داشت: در یک ماه اخیر حوادث رنگ و رویی سوگوارانه داشت و هنوز هم در جان و ذهن ما مانده است و جشن را بی معنا می کند.

وی افزود: جشن منتقدان برای صیانت از مرزهای کیفی در هجمه های اقتصادی برگزار می شود و ضمن هم دردی و هم آوایی در راستای تقویت ارتباط با مردم و درک آنان گام بر می دارد

دبیر سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، خاطرنشان کرد: در آستانه رونمایی از تولیدات سینمایی جدید شادی و بهروزی و ایام به کام برای مردم و سینما آرزو مندم.

در ادامه گلاره عباسی، موسس مرکز سوینا (سینمای ویژه نابینایان ) پشت تریبون قرار گرفت و گفت: تفاوت سوینا با دیگر موسسات در این است که در این فضا با نابینایان همکاری می کنیم که متخصص و توانا هستند و سینماگران نیز باید بدانند که می توانیم از آنها برای پیشبرد برنامه های خود بهره مند شویم زیرا این افراد و توانایی هایشان آنطور که باید دیده نشدند.

در ادامه آیین سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران از علیرضا زرین دست برای نیم قرن تلاش در سینما تقدیر شد.

وی در سخنانی کوتاه گفت: سینما تاریخی دارد و این تاریخ پشت صحنه ای نیز دارد که همان تاثیر گذاران بر جامعه هستند؛ امیدوارم برای همه شما تاثیر گذاری اهمیت داشته باشد و بتوانید بر این تاریک موثر باشید.

حتما بخوانید:  اینترنت موبایل چیزی درحد قطع کاملا!

بخش جوایز

بهترین خلاقیت و استعداد

دیپلم افتخار تندیس بهترین خلاقیت و استعداد به سروش صحت برای فیلم جهان با من برقص رسید.

تندیس بهترین خلاقیت و استعداد درخشان برای فیلم مسخره باز به همایون غنی زاده اهدا شد.

غنی زاده بعد از دریافت جایزه خود ضمن تقدیر از سینماگران برای خوش آمدگویی خودشان اظهار داشت: هر هنرمندی نیاز به نقد دارد هنر و نقد رابطه عجیبی دارند زیرا هنرمند چنان مسخ هنر خود می شود که معایب اثر خود را نمی بیند و تنها منتقد می تواند آن را فرو بریزد.

وی با تاکید بر اینکه منتقد به دور از تحقیر کردن، چشم هنرمند را باز و ذهنش را آگاه نگه می دارد و این رابطه را منتقد با سیاست مدار و قدرت نیز دارد.

غنی زاده تصریح کرد: منتقد امروز مردم هستند اما قوی ترین شاخه درخت هر جامعه ای هنرمند است؛ چه چیزی هنرمند ها را وادار به سکوت می کند و چرا این حجم از اخم متوجه مسعود کیمیایی و رخشان بنی اعتماد می شود.

بهترین دستاورد فنی

تندیس بهترین دستاورد فنی به محسن نصراللهی برای طراحی صحنه فیلم سرخپوست اهدا شد.

تندیس بهترین دستاورد فنی به جواد مطوری برای جلوه های بصری فیلم مسخره باز اهدا شد. همایون غنی زاده در نبود مطوری جایزه او را دریافت کرد.

تندیس بهترین دستاورد فنی به محسن خیرآبادی، رضا میثاقی و شهاب نجفی برای جلوه های ویژه فیلم غلامرضا تختی اهدا شد.

بازیگر مرد نقش مکمل

برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل از حبیب اسماعیلی و طهماسب صلح جو دعوت شد تا به صحنه بیایند.

حتما بخوانید:  روحانی برای رفع بلای کرونا از ایران دعا کرد

تندیس بهترین بازیگر مرد نقش مکمل به علی نصیریان برای فیلم مسخره باز اهدا شد.

نصیریان پس از دریافت جایزه اش گفت: این جایزه ارزشمند است به این دلیل که در صنف و حرفه منتقدان و نویسندگان انجمن مهمی است.

بهترین موسیقی متن

دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن به مسعود سخاوت دوست برای فیلم شبی که ماه کامل شد اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن به کریستوف رضاعی برای فیلم ناگهان درخت اهدا شد.

جایزه بهترین تدوین

جایزه بهترین تدوین به بهرام دهقانی برای فیلم متری شیش و نیم اهدا شد. سعید روستایی در نبود بهرام دهقانی جایزه را دریافت کرد.

بهترین فیلمبرداری

در ادامه مراسم و در بخش اهدای جایزه بهترین فیلمبرداری از رفیعی جم و علیرضا زرین دست و محسن بیگ آقا دعوت شد تا به صحنه بیایند.

جایزه بهترین فیلمبرداری به هومن بهمنش برای فیلم متری شیش و نیم اهدا شد.

بهمنش بعد از دریافت تندیس خود گفت: خیلی خوشحالم که این دو فیلم در کنار هم مورد تایید مهم ترین تحلیلگران سینما قرار گرفته است. این جایزه را به برادر کوچکم مهیار بهمنش که تولدش است تقدیم می کنم.

سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور علی نصیریان، همایون اسعدیان، ایرج طهماسب، گلاره عباسی، شبنم مقدمی، الناز شاکردوست، محمدحسین قاسمی، نرگس آبیار، هوتن شکیبا، مهران غفوریان، منصور ضابطیان در حال برگزاری است.

ادامه دارد….

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *