جهانگیری: امسال وضع اقتصاد خوب نیست جهانگیری: امسال وضع اقتصاد خوب نیست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری: امسال وضع اقتصاد خوب نیست

جهانگیری: امسال وضع اقتصاد خوب نیست

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: یارانه‌های پنهانی که باید به ضعیف‌ترین اقشار برسد و به ثروتمندترین افراد می‌رسد، بیش از هزار هزار میلیارد تومان است.

جهانگیری امسال وضع اقتصاد خوب نیست

جهانگیری در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر خراسان رضوی:

* اکنون بعد از ۴۰ سال، مناطقی که در آن زمان کمترین امکانات رفاهی و اولیه مورد نیاز زندگی را نداشتند، امروز جمهوری اسلامی تغییرات جدی در آن‌ها ایجاد کرده است. وقتی جهت‌گیری‌های صحیح، کارهای بزرگ و محرومیت‌هایی که توسط جمهوری اسلامی برطرف شده، ردیف شود، اقدامات آن مشخص می‌شود. اکنون نیز آن سیاست دنبال می‌شود و امیدواریم بتوانیم توازن منطقه‌ای را به نقطه‌ای برسانیم که همه شرایط خوبی داشته باشند.

* دولت اصرار دارد چهره خشن فقر را از کشور دور کند و به مقطعی برسیم که با افتخار اعلام کنیم فقیر و نیازمند شدید نداریم. در تصمیمی که از ابتدای سال ۹۶ با کمک کمیته امداد گرفته شد، مستمری تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را ۳ تا ۴ برابر کردیم و حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و تلاش کردیم که هر سال متناسب با تورم افزایش داده شود. امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان گذاشته شده، البته شرایط امسال سخت بوده اما این تصمیم تغییرناپذیر است.

* سال گذشته تصمیم گرفتیم در دوره‌هایی حدود ۲۰۰ هزار تومان سبد کالا توزیع کنیم. در ماه رمضان قادر نبودیم به حدود ۱۸ میلیون خانوار سبد کالا دهیم اما تصمیم گرفتیم حداقل یک بار این کار برای تحت پوشش‌ها انجام شود. این مسیر دنبال خواهد شد و قول می‌دهیم در حد توان دولت این کار را انجام دهیم.

* خانمی که در شرایط سخت مالی قرار داشته، وامی در اختیارش قرار گرفته و اکنون برخی ۲۰۰ نفر و برخی ۲۰ نفر شاغل دارند. کارآفرین روحیه امیدواری و اعتماد به خود و دیگران دارد. برای کشور افتخارآمیز است که فردی تحت پوشش کمیته امداد درس خوانده و امروز بانی استارتاپ است.

حتما بخوانید:  هیس اسدی به منتقدان پس از گلزنی به آلومینیوم

* امسال که وضع اقتصاد خوب نیست و فروش نفت با سختی و مشکلات روبه‌رو شده، آیا ایران بودجه دیگری ندارد؟ یارانه‌های پنهانی که باید به ضعیف‌ترین اقشار برسد و به ثروتمندترین افراد می‌رسد، بیش از هزار هزار میلیارد تومان است. قرار بر این بوده که این یارانه‌ها به طبقه‌ای داده شود که نیازمند هستند و باید به آن‌ها برسد. کشور فرصت زیاد دارد، تنها نیازمند این است که با انسجام، وحدت و همدلی از منابع موجود استفاده کنیم.

* یکی از سیاست‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران و خط قرمز آن، حفاظت از مرزها است که احدی، کشوری و قدرتی حق نزدیک شدن و تجاوز به مرزهای ایران را ندارد. در مرزهای آبی نیز نشان دادیم که حتی اگر آمریکا به اشتباه نیز وارد شود با عکس‌العمل قاطع نیروهای ما مواجه می‌شود. همه مرزها در امنیت هستند. کمیته امداد در ساخت مسکن برای مددجویان اقدام خوبی انجام داده و امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان برای همه نیازمندان مسکن مورد نیاز را تهیه کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *