جهانگیری: زندگی مردم سخت شده، درک می‌کنیم جهانگیری: زندگی مردم سخت شده، درک می‌کنیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری: زندگی مردم سخت شده، درک می‌کنیم

جهانگیری: زندگی مردم سخت شده، درک می‌کنیم

خبرگزاری ایرنا: معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه هدف اصلی اختصاص ارز۴۲۰۰ تومانی این بود که کالای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: کسانی که از منظر صرف اقتصادی ما را محکوم می‌کنند کمترین ارتباطی با زندگی مردم ندارند و نمی‌دانند که زندگی آنها چگونه می‌گذرد.

جهانگیری: زندگی مردم سخت شده درک می‌کنیم

اسحاق جهانگیری:

* تحریم‌ها فشارهای سنگینی بر ملت ایران وارد کرده است، اقتصاد ایران آسیب دید اما فروپاشی ایجاد نشد و روی پای خود ایستاده است، زندگی مردم سخت شده است اما دولت در تلاش است بار این فشار را از دوش مردم کاهش دهد.

* تحریم‌ها فشارهای سنگینی و به تعبیری خودشان جنگ اقتصادی بر ضد ایران را شروع کرده تند و صریح اعلام کرده‌اند به دنبال فروپاشی نظام ایران هستند اما وقتی موفق نشدند گفتند جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را نخواهند دید و پس از آن به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران بودند.

* اقتصاد ایران آسیب دید اما فروپاشی در آن اتفاق نیفتاد و اکنون روی پای خود ایستاده است و در سال‌های گذشته سالانه ۵٠٠ تا ۶٠٠ هزار شغل ایجاد کردیم ولی اگر نفت را می فروختیم و به پول‌هایمان دسترسی داشتیم حمل و نقل بین المللی و فشار بر تجارت خارجی ایران نبود در تداوم شتاب رشد اقتصادی سال ٩۵ حدود ١۴درصد حتما بسیاری از مشکلات را پشت سر می گذاشتیم.

* آمریکایی‌ها بر سر راه ایران مانع و اختلال ایجاد کردند اما به هدف خود نرسیدند آنها می‌خواستند اقتصاد ایران از هم بپاشد اما اکنون اقتصاد ایران روی پای خود ایستاده است و در حال رشد است. البته زندگی مردم سخت شده است و با مشکل زندگی می کنند و با تمام وجود درک می‌کنیم در دولت اولویت اصلی را بر تلاش برای کاهش بار فشار و سختی از دوش مردم گذاشته‌ایم.

حتما بخوانید:  حمله روزنامه نزدیک به قالیباف به میرسلیم

* (با اشاره به تصمیم‌گیری برای ارز ۴٢٠٠ تومانی): هدف اصلی این طرح این بود که کالای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب و با فراوانی در اختیار مردم قرار گیرد که تصمیم اقتصادی نیست کسانی که از منظر صرف اقتصادی ما را محکوم می‌کنند کمترین ارتباطی با زندگی مردم ندارند و نمی‌دانند که زندگی آنها چگونه می گذرد.

* البته می دانیم که این تصمیم ممکن است رانت و فساد و سوء استفاده ایجاد کند در این میان عده ای از این شرایط سوء استفاده کردند که آنهایی که یک دلار از این ارز که برای تسهیل زندگی مردم است، سوء استفاده کردند را باید به عنوان یک خائن به مردم معرفی شود و به شدت برخورد قانونی شود و ریال‌ها و دلارها پس گرفته شود.

* نمی توانیم نسبت به زندگی مردم بی تفاوت باشیم و بگوییم قیمت ارز در بازار به هر میزانی بود نان و آب مردم با همان قیمت تهیه شود شاید اقتصاد این را تایید کند، ولی انسانیت و اداره کشور آن را تایید نمی‌کند و باید به طبقات متوسط و ضعیف جامعه رسیدگی شود که در این کشور جمع زیادی از مردم ایران هستند.

* با اشاره به افزایش اجاره مسکن گفت: همه می‌دانند که بخشی از جامعه اجاره نشین است و هزینه اجاره در سبد زندگی آنها نقش تعیین کننده‌ای دارد، اینکه گفته شود یک‌باره اجاره تبدیل به عدد بالایی شده و رشد وحشتناکی کرد، حتما دولت تصمیمی می‌گیرد که ممکن است با اصول اقتصادی سازگار نباشد مگر می‌شود ما بگوییم کاری نمی‌کنیم. اگر بنشینیم و فقط این سیاست و اتفاقات را نظاره کنیم چه اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد؟

حتما بخوانید:  نسخه‌هایی متفاوت از چندهمسری با رسم شکل!

* البته بیش از همه خود مردم می‌توانند تعیین کننده باشند، مردم باید بدانند ما با شرایط تحریم و کرونا روبه رو هستیم؛ همین پدیده کرونا به تنهایی اقتصادهای بزرگ دنیا را به هم ریخته است. خود آمریکایی‌ها و اروپایی ها به این مطلب اذعان کردهاند که در طول یک قرن گذشته، اقتصاد دنیا با چنین چالش بزرگی روبه رو نشده است.

* (با اشاره به برخی محدودیت‌های دولت نظیر کاهش درآمدهای نفتی): ما کشوری بودیم که در یک سال ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، اما کل درآمد نفتی کشور در سال ۹۸ حدود ۸ میلیارد دلار بوده که این کاهش درآمد، بر همه بخش‌ها از جمله بودجه دولت تاثیر می‌گذارد و هنر مدیریت این است که با وجود این محدودیت‌ها بتواند کار کند که حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نمونه ای از این گونه مدیریت در شرایط محدودیت بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *