جهانگیری: کشور‌های دوست نفت ایران را بخرند جهانگیری: کشور‌های دوست نفت ایران را بخرند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری: کشور‌های دوست نفت ایران را بخرند

جهانگیری: کشور‌های دوست نفت ایران را بخرند

خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با وجود آگاهی از روبرو بودن کشورهای دوست نظیر چین با برخی محدودیت‌ها اما انتظار داریم که کشورهای دوست در خرید نفت ایران فعالتر عمل کنند.

جهانگیری: کشور‌های دوست نفت ایران را بخرند

جهانگیری در دیدار سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین گفت:

* همه مسئولین و مقامات عالیرتبه ایران راهبرد توسعه مناسبات با چین را به عنوان یک ساز و کار جدی در دستور کار خود قرار داده اند.

* (با یادآوری این که چین اصلی ترین شریک اقتصادی و خریدار نفت ایران است): تصور آمریکا این است که با اعمال فشار بر کشورهای خریدار نفت ایران، می تواند فروش نفت ما را به صفر برساند تا منجر به فروپاشی اقتصاد ایران شود اما خوشبختانه با وجود گذشت یک سال از تحریم های نفتی آمریکا، وضعیت اقتصادی ایران از ثبات قابل قبولی برخوردار است.

* (با تأکید بر این که با وجود آگاهی از روبرو بودن کشورهای دوست نظیر چین با برخی محدودیت ها اما انتظار داریم که کشورهای دوست در خرید نفت ایران فعالتر عمل کنند): گاز مهمترین انرژی آینده جهان است و ایران از بیشترین ذخایر گازی در دنیا برخوردار است و آمادگی داریم از طریق خط انتقال پاکستان، گاز به کشور چین صادر کنیم.

* باید مسایل و موانع پیش روی مبادلات مالی میان ایران و چین هر چه سریعتر برطرف شود و ساز و کار مالی مناسبی میان دو کشور مهیا گردد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ایران، سفیر عراق را احضار کرد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *