جواد امام: نارضایتی‌ مردم از آبان ۹۸ بیشتر است جواد امام: نارضایتی‌ مردم از آبان ۹۸ بیشتر است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جواد امام: نارضایتی‌ مردم از آبان ۹۸ بیشتر است

جواد امام: نارضایتی‌ مردم از آبان ۹۸ بیشتر است

روزنامه اعتماد: جواد امام، کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب و رییس بنیاد باران به تحلیل شرایط موجود و احتمال تکرار آبان ‌ماه ۹۸ پرداخته است.

جواد امام: نارضایتی‌ مردم از آبان ۹۸ بیشتر است

جواد امام:

* دولت در آغاز شیوع کرونا اقدامات خوبی را برای کنترل این بیماری انجام داد اما در حوزه‌های اجتماعی و معیشتی نتوانست توفیقی پیدا کند تا فشارها روی مردم مضاعف نشود.

* امروز فشارها بر مردم نسبت به سال گذشته پیش از کرونا یا حتی آبان ‌ماه ۹۸ بیشتر و در نتیجه نارضایتی‌ها هم افزایش پیدا کرده است. عده‌ای شغل خود را از دست داده‌اند، تعدادی درآمدشان کاهش چشمگیر داشته همچنین تورم افسارگسیخته‌ای که با آن مواجهیم هم باعث افزایش نارضایتی‌ها شده است.

* از سویی دولت هم نتوانسته درخصوص مساله تحریم، کسری منابع و فشارهای معیشتی اقدام جدی صورت دهد حتی با وجود اینکه کسبه و مشاغل مختلف آسیب جدی دیده‌اند در حوزه‌های مالیاتی اقدام درخوری صورت نداده است.

* درآمدها افزایش پیدا نکرده اما هزینه‌ها چند برابر شده و همه تکالیف بر دوش مردم افتاده است؛ بنابراین به باور او احتمال بروز واکنش از سوی مردم افزایش یافته و دولت باید کاهش این فشارها را در دستورکار خود قرار دهد.

* او البته از تعبیر انقلاب که باهنر به کار برده استفاده نمی‌کند اما معتقد است که در وضعیت یک هشدار جدی برای دولتمردان قرار داریم؛ چراکه مردم نه ‌تنها امروز گرفتاری‌های زیادی دارند، امید و دورنمایی هم ایجاد نشده که مردم احساس کنند بعد از پایان کرونا گشایشی اتفاق خواهد افتاد. حتی بخشی از مردم که به مجلس یازدهم رای داده‌اند با بروز برخی رفتارها از آنها سرد شده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  قیمت موز از یارانه نقدی هم بیشتر شد!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *