حربه بایدن برای ضربه به جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴ حربه بایدن برای ضربه به جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حربه بایدن برای ضربه به جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴

حربه بایدن برای ضربه به جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴

جماران: «آنا یورانتس» در روزنامه روسی «گازا رو» نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا وعده داده است که به ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی ملیت آمریکایی بدهد.

اگر بایدن موفق شود این طرح خود را عملی کند آن وقت ۱۱ میلیون شهروند هوادار و حامی حزب دموکرات در ایالات متحده آمریکا می شوند.

با وجود این «چاک روچا» مشاور ارشد «برنی ساندرز» سناتور آمریکایی در گفت و گو با نشریه پولیتکو گفت که اگر سیاست مهاجرتی آمریکا اصلاح نشود و راه دستیابی به ملیت دشوار بماند آن وقت دموکرات ها خود را در انتخابات آینده به دلیل عملی نکردن وعده داغ شان در بن بست می بینند.

روچا افزود: در صورتی که نتوانیم وعده ای که به جامعه دادیم را عملی کنیم اوضاع ما در انتخابات آینده بسیار دردناک خواهد بود.

همزمان با آن تحولات جمعیتی در ایالات متحده آمریکا دیده می شود و این تغییرات حتی اگر ۱۱ میلیون شهروند جدید هوادار دموکرات ظهور پیدا نکنند،باعث می شود که جمهوریخواهان رای دهندگان خود را از دست دهند.

حربه بایدن برای ضربه به جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴

تغییرات در جامعه آمریکا جمهوریخواهان را غافلگیر خواهد کرد. در سایه این روند جمعیتی آمریکا حزب جمهوریخواه محکوم به این است که در موضع اقلیت قرار گیرد زیرا تقویت شاخه راستگرای حزب باعث می شود که این حزب به حزبی برای سفیدپوست هایی که می ترسند تبدیل شود.

در سایه تغییرات جعیتی سفیدپوست ها به ویژه سفیدپوست های محافظه کار در آمریکا کمتر و کمتر شوند و دلیل این نیز به سادگی هر چه تمامتر در روند واقعیجمعیتی نهفته است.انتظار می رود که سفید پوست ها در جامعه آمریکا تبدیل به اقلیت شوند با علم به اینکه همه آنها به جمهوریخواهان رای نمی دهند.

حتما بخوانید:  بولتون: قصد جنگیدن با ایران را نداریم

همانطور که روزنامه واشنکتن پست نوشت در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷۱ درصد از رای دهندگان از آمریکایی های سفید پوست بودند. سپس دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به حمایت ۵۷ درصد از این شهروندان دست یافت.در سال ۲۰۲۰ نیز ۵۷ درصد بار دیگر به ترامپ رای دادند اما در عین حال میانگین آنها در میان رای دهندگان حزب به ۶۵ درصد کاهش یافت و همین روند و رویکرد تقویت خواهد شد.

در همین حال، در جدیدترین تحول که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را قطعی تر می کند و ترامپ را به رغم عدم اذعانش به شکست ناامید تر، دبیرکل ناتو اعلام کرد این سازمان قصد دارد اوایل سال آیندهٔ میلادی،‌ پس از آنکه جو بایدن تصدّی کاخ سفید را بر عهده گرفت، به‌منظور دیدار و گفتگوی سران کشورهای عضو، نشستی در بروکسل برگزار کند.

«یِنس اِستولتنبِرگ» که روز دوشنبه در پایخت بلژیک سخن می‌گفت،‌ بدون ذکر تاریخ دقیقی،‌ اعلام کرد نشستی به‌منظور دیدار سران ۳۰ کشور عضو ناتو در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. وی افزود: «من جو بایدن، برندهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده را به نشست ماه ژانویه دعوت کرده‌ام.»

این در حالی است که همزمان، یکی از مقامات پیمان ناتو که خواست نامش فاش نشود گفت ممکن است بسته به برنامهٔ سفرهای برون‌مرزی جو بایدن، ممکن است این نشست تا ماه مه یا ژوئن به تعویق بیفتد.

استولتنبرگ روز دوشنبه همچنین اعلام کرده که یک گفتگوی تلفنی «عالی» با جو بایدن داشته و دربارهٔ افغانستان نیز صحبت شده است. وی افزود:‌ «بهای ماندن در افغانستان، البته درگیری نظامی است. اما بهای خروج، به‌خطر انداختن دستاوردهای ما در آنجاست.»

حتما بخوانید:  زیدآبادی: اتفاق بزرگی در حال رقم خوردن است

یکی از مهمترین نکات این همکاری، تصمیمگیری بر سر حضور نیروهای ناتو در افغانستان است،‌ چرا که پس از تصمیم ترامپ مبنی بر خارج کردن بخش عمدهٔ نیروهای آمریکایی از این کشور تا ۱۵ ژانویه، باقی اعضای ناتو به تقلّا افتاده‌اند تا هدف حضور نیروهای این پیمان را در افغانستان حفظ کنند.

از آنجاکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در سالهای اخیر بارها کشورهای اروپایی را متهم به کم‌کاری و پرداخت ناچیز هزینه‌های ناتو متهم کرده،‌ اعضای این پیمان نظامی مهم در پی آنند که هرچه سریعتر همکاری با جو بایدن، رئیس جمهوری آیندهٔ ایالات متحده را آغاز کنند.

بنابراین گزارش، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *