حمایت آلمان از همکاری با ایران، ترامپ را برآشفت حمایت آلمان از همکاری با ایران، ترامپ را برآشفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمایت آلمان از همکاری با ایران، ترامپ را برآشفت

حمایت آلمان از همکاری با ایران، ترامپ را برآشفت

ایرنا: تارنمای خبری «واشنگتن فری بیکن» شامگاه دوشنبه گزارش داد که انتشار خبر بررسی آلمان به درخواست ایران برای انتقال پول،دولت دونالد ترامپ را آشفته کرده است.

فری بیکن نوشت : نخستین بار روزنامه بیلد از درخواست تهران برای انتقال وجه خبر داده و گفته بود که برلین در حال بررسی این موضوع است.

واشنگتن فری بیکن نوشته است که افشای این موضوع، موجب تشدید تنش‌ها در روابط میان آلمان و آمریکا شده و دولت ترامپ را برآشفته است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که به نام او اشاره نشده است، به واشنگتن فری بیکن گفت: عمیقا نگران گزارش‌هایی هستیم که درخصوص تلاش ایران برای انتقال صدها میلیون یورو از بانکی در هامبورگ آلمان به این کشور منتشر شده است.

وی ادامه داد که امریکا وضعیت را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت تا مطمئن شویم که نگرانی های ما در این رابطه مورد توجه خواهد بود.

«ریچارد گِرِنل» سفیر آمریکا در آلمان، در این زمینه تصریح کرد: ترغیب دولت آلمان به مداخله و منع این انتقال وجه، هم ‌اکنون در بالاترین سطوح پیگیری می‌شود.

یک منبع خبری در کنگره آمریکا با اشاره به مخالفت قانونگذاران آمریکایی با این اقدام، به واشنگتن فری بیکن گفت: آلمان هم اکنون به موجب تضعیف نظام تحریم‌های هسته ای، در سمت اشتباه ایستاده و ایران را به آمریکا ترجیح داده است. حالا هم به نظر می‌رسد قصد دارند پول نقد به تهران بفرستند.

«ریچارد گلدبرگ» یک مقام پیشین سنای آمریکا گفت: چنانچه آلمان اجازه دهد این انتقال وجه صورت بگیرد، خزانه‌داری آمریکا چاره‌ای جز هشدار رسمی به مقامات آلمانی یا تحریم آن‌ها نخواهد داشت.

حتما بخوانید:  تصاویر اولین سینما ماشین بعد از انقلاب در ایران!

روابط دولت‌های آلمان و آمریکا در هفته‌های گذشته به موجب وضع تعرفه‌های سنگین تجاری و نیز اختلاف‌های داخلی در سازمان ناتو رو به وخامت گذاشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *