حمایت سخنگوی وزارت خارجه از «قهرمان» فرهادی حمایت سخنگوی وزارت خارجه از «قهرمان» فرهادی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمایت سخنگوی وزارت خارجه از «قهرمان» فرهادی

حمایت سخنگوی وزارت خارجه از «قهرمان» فرهادی

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه از معرفی “قهرمان” به اسکار استقبال کرد.

جلسه مشترک رئیس سازمان سینمایی و سخنگوی وزارت امور خارجه با هدف دستیابی به یک برنامه همکاری جامع برای تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی در محل سازمان سینمایی برگزار شد و در بخش پایانی جلسه از معرفی “قهرمان” به اسکار استقبال شد.

حمایت سخنگوی وزارت خارجه از قهرمان فرهادی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه:

*در بحث محور مقاومت و ایران فرهنگی باید محصولات سینمایی بیشتری تولید کنیم تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به طور مثال، ما فقط یک فیلم «بازمانده» را در این زمینه تولید کرده‌ایم.

* (با اشاره به اینکه امروز باید نگاه راهبری در حوزه ایران فرهنگی داشته باشیم): نگاه وزارت امور خارجه به سینما و سازمان سینمایی نگاهی راهبردی و محتوایی است و ما نیز، آمادگی هرگونه همکاری را برای ارتقاء سینمای ایران داریم.

* وظیفه ذاتی ما این است که برای رفع نیازهای کشور شرایطی را برای همکاری نهادهای داخلی با همتایان بین‌المللی فراهم کنیم اما لازم است کلیتی از نیازها و خواسته‌های سازمان سینمایی و فیلمسازان را ترسیم کنید..

* همچنین، از سینماگران تقاضا داریم ما را در اتفاقات مهم منطقه‌ای و بین المللی کمک و حمایت کنند. همین که یک فیلمساز در باره یک شخصیت مهم فرهنگی مانند نظامی گنجوی، مولوی یا رودکی اثری بسازد برای ما کفایت می‌کند.

* برای همکاری‌های مشترک می‌توانیم یک نقشه مشترک تحت عنوان “پروژه راهبردی تقویت حضور پررنگ سینمای ایران در خارج از کشور: طراحی کنیم و بر اساس این نقشه یک سند بالادستی تدوین کنیم و برنامه‌ریزی های لازم را انجام بدهیم.

حتما بخوانید:  تشکر ترامپ از آلبانی برای اخراج دو دیپلمات ایرانی

* پیشنهاد می‌کنم یک کارگروه مشترک از سوی سازمان سینمایی تشکیل شود و در این کارگروه نقشه مورد نظر برای حضور پررنگ سینمای ایران طی چهارسال آینده در سطح بین‌المللی برنامه ریزی شود و ما نیز در این راه آماده هر نوع کمک و همکاری هستیم.

* متاسفانه سهم ایران در این بخش بسیار ناچیز است و ما تلاش داریم با تشکیل بازارچه‌های فرهنگی حضور آثار فرهنگی هنری ایران را در بازارهای بین‌المللی تقویت کنیم.

* نیاز است برای بخش‌های بین‌المللی تصمیمات درستی بگیریم و به نظر من معرفی فیلم «قهرمان» به اسکار یک انتخاب خوب و درستی بود.

* برگزاری هفته‌های فیلم در خارج از کشور بسیار مهم است و ما انتظار داریم این هفته‌های فیلم با قدرت برگزار شود؛ در این زمینه می‌توانید روی کمک ما و سفرا حساب کنید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *