حمایت عراق از تحریم ایران، حاشیه‌ساز شد حمایت عراق از تحریم ایران، حاشیه‌ساز شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمایت عراق از تحریم ایران، حاشیه‌ساز شد

حمایت عراق از تحریم ایران، حاشیه‌ساز شد

بعد از خروج ایالات متحده از برجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، این کشور اعلام کرد در دو نوبت ۳ و ۶ ماهه تحریم های تعلیق شده و جدیدی را بر علیه ایران اعمال می کند که اولین دور تحریم ها از ۱۶ مرداد آغاز شد. آمریکا از تمامی کشورها خواست تا با این تحریم ها همراهی کنند تا بتواند ایران را وادار به تغییر رفتارش در منطقه بکند.

این تصمیم فعلا با مخالفت هایی از سوی اتحادیه اروپا، روسیه و چین همراه شده است. از سوی دیگر متحدان خارومیانه ای ایران مثل عراق هم ضمن اعلام مخالفت با تحریم ها بر ضد ایران اعلام کرده که برای حمایت از ملت عراق با این تحریم ها همراهی خواهد کرد که این تصمیم با مخالفت بعضی گروه های سیاسی این کشور و  سیاسیون ایرانی همراه شده است.

حمایت عراق از تحریم ایران، حاشیه‌ساز شد

وزارت خارجه عراق بیانیه ای درباره تحریم های آمریکا علیه ایران صادر کرد.

حمد محجوب سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در این بیانیه اعلام کرد: عراق مخالف اصل تحریم و محاصره هر کشوری است که در درجه اول به اقشار اجتماعی مردم آسیب می زند. عراق مواضع درخشان ایران در حمایت عراق در هنگام بحرانها را به یاد دارد. (متن کامل خبر)

العبادی: به تحریم‌های ایران پایبند خواهیم بود

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.  (متن کامل خبر)

عمار حکیم: عراق باید راه تنفس ایران باشد

حتما بخوانید:  نخستین گل‌به‌خودی دوران فوتبال زلاتان!

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار جمهوری اسلامی ایران است چرا که این کشور در کلیه بحران‌ها کنار ما ایستاد.  (متن کامل خبر)

صادقی: عراقی‌ها خیلی به ایرانیان بدهکار هستند

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در واکنش به صحبت های نخست وزیر عراق درباره همراهی عراق با تحریم های این کشور علیه ایران نوشت: «دولت عراق مطابق ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸ ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات مستقیم جنگ تحمیلی به ایران بدهکار است؛ دولت ایران با لحاظ تنگناهای مردم عراق در مطالبه این غرامت تعلل کرده است؛ اکنون نخست‌وزیر عراق به‌جای جبران، با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران همراهی می‌کند!» 

حمایت عراق از تحریم ایران، حاشیه‌ساز شد

سخنگوی نُجَباء: با دشمن ایران همراهی نکنید

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء نسبت به اعلام همراهی نخست‌وزیر عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنشی شدیداللحن نشان داد.

سید هاشم الموسوی با مخاطب قرار دادن حیدر العبادی از او پرسید: ما ملت عراق از کِی جزو پروژه تحریم ملت‌ها بوده‌ایم؟ فرزندان عراق از چه زمانی شریک محور تروریسم آمریکایی بوده‌اند؟ محوری که به‌دنبال مداخله و تجزیه کشورها، ظلم به ملت‌ها و غارت ثروت‌هایشان است. (متن کامل خبر)

وحید یامین پور، فعال رسانه ای اصولگرا هم فارغ از مسئله تحریم ها نوشت: مهم مردم دو کشور هستند که اخوت خودشان را در راه پیمایی اربعین نشان خواهند داد.

حمایت عراق از تحریم ایران، حاشیه‌ساز شد

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *