حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق

حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که مواضع «گردان‌های حزب‌الله» از زیرمجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی» عراق را هدف حمله قرار داده است.

در بیانیه آمریکا در مورد این حملات ادعا شده است که این اقدام در پاسخ به «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است.

بر اساس این بیانیه، مجموعا پنج هدف، شامل سه موضع گردان‌های حزب‌الله در عراق و دو موضع در سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

واشنگتن همچنین گردان‌های حزب‌الله را به داشتن ارتباط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و دریافت پشتیبانی از تهران متهم کرده است.

آمریکا حمله به مواضع حشد الشعبی را تأیید کرد

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که آمریکا به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد، اما «از حق خود برای دفاع» نمی‌گذرد.

پنتاگون همچنین نیروهای حشد الشعبی را به تکرار چنین حملاتی تهدید کرده و گفته است که «ایران و گردان‌های حزب‌الله» باید از حمله به نیروهای ائتلاف و آمریکا دست بردارند.

آمریکا حمله اخیر به یک پایگاه نظامی در شمال غربی کرکوک را هم به گردان‌های حزب‌الله نسبت داده است. در این حمله یک آمریکایی کشته و شماری زخمی شدند.

هرچند این اولین بار است که آمریکا رسما مسئولیت حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی را بر عهده می‌گیرد، اما این اولین حمله به این پایگاه‌ها نیست. در ماه‌های اخیر مواضع الحشد الشعبی عراق، بارها هدف حملات هواپیماهای ناشناس قرار گرفته است. پیش از این نمایندگان پارلمان عراق گفته بودند که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این حملات قرار دارند.

الحشد الشعبی در سال ۲۰۱۴ و در پاسخ به فتوای مرجعیت عراق با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شد. در سال‌های اخیر مقام‌های آمریکایی از افزایش محبوبیت و ارتقاء جایگاه این گروه از نیروهای مسلح عراق ابراز نگرانی کرده و بسیاری از چهره‌های این گروه را در فهرست تحریم قرار داده بودند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  روایت یک حقوقدان از ماجرای مرگ مهرداد سپهری

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *