حمله دوباره به دوست‌داران حیوانات خانگی حمله دوباره به دوست‌داران حیوانات خانگی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمله دوباره به دوست‌داران حیوانات خانگی

حمله دوباره به دوست‌داران حیوانات خانگی

روزنامه اصولگرای فرهیختگان در گزارشی معنادار ضمن بررسی هزینه نگهداری حیوانات خانگی در ایران، تلویحا از حامیان حقوق حیوانات انتقاد کرده و به نوعی به آنان کنایه زده است.

ی

در بخشی از گزارش کنایه آمیز این روزنامه آمده است:

* براساس آمارها ۹۰ درصد حیوانات خانگی زینتی (غیر از خروس و مرغ و امثال آن) سگ‌ها و گربه‌ها هستند.

* جای‌جای شهر پر از حیواناتی است که اساسا نژاد آنها خارجی است؛ از سگ نژاد هاسکی که اصالتا سگ قطب شمال است گرفته تا سگ‌های مینیاتوری! هزینه‌ها هم در نوع خود جالب‌توجه هستند.

* هزینه نگهداری حیوانات خانگی زینتی به طور میانگین ماهانه از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و تا ده‌ها میلیون تومان هم می‌رسد.

* عموما برای نگهداری از حیوانات در خانه، غذای مخصوص، انواع ویتامین‌ها، دارو‌ها و واکسن‌ها، وسایل بازی و محیطی برای استراحت حیوان، جزء ملزومات است. از دیگر وسایل موردنیاز می‌توان به ظرف غذا، قلاده، قفس، شامپو، کیف حمل‌ونقل، شانه، ناخن‌گیر، لباس مخصوص و… هم اشاره کرد که هزینه اضافه‌تری را می‌خواهند. قیمت لباس‌های مخصوص از ۳۵۰ هزار تومان، شانه و پرزگیر از ۲۵۰ هزار تومان، ظرف غذا استیل به اندازه متوسط از ۳۰۰ هزار تومان، شامپو از ۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، مکمل‌ها و دارو‌ها از ۳۰ هزار تومان، قلاده از ۴۰ هزار تومان و قلاده خارجی از ۲۰۰ هزار تومان، غذای تشویقی از ۴۰ هزار تومان، خاک گربه از ۳۰ هزار تومان، وسیله بازی از ۱۵هزار تومان، شیرخشک برای زیر ۳ ماه هر وعده ۱۷ هزار تومان، لوازم بهداشتی از ۵۰ هزار تومان، دماسنج، رطوبت‌سنج، لامپ نوری از ۴۰ هزار تومان و وان حمام از ۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

حتما بخوانید:  واکنش ظریف به اقدام ضدایرانی پارلمان کانادا

* علاوه‌بر این حیواناتی مثل سگ، گربه و برخی از پرندگان و خزندگان حداقل به ۲ بار چکاپ در ماه نیاز دارند، در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی معمولا معاینه اولیه بعد از خرید حیوان خانگی، خوراندن قرص ضدانگل یا انگل‌زدایی، کوتاه کردن موها، گرفتن ناخن، تمیز کردن گوش، واکسیناسیون، چکاپ دوره‌ای، خرید غذا و لوازم حیوان خانگی، جرم‌گیری دندان، جراحی‌های سبک و انتخابی مانند عقیم‌سازی، جراحی‌های خارج از حفره شکمی، صدور شناسنامه، کاشت میکروچیپ، صدور گواهی سلامت و… انجام می‌گیرد.

* براساس تماس‌های گرفته شده با مراکز درمانی حق ویزیت در هر بار از ۷۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود ولی اگر حیوان‌تان از حضور در کلینیک مضطرب و بی‌قرار می‌شود؛ مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای ویزیت در خانه خواهید شد که این هزینه نیز به هزینه‌های یادشده اضافه می‌شود. همچنین گربه‌ها نیازمند جویدن چمن هستند و باید حتما گلدانی پوشیده از چمن برایشان فراهم کنید.

* برخی از فروشگاه‌های اینترنتی وعده غذایی یک سگ را به مبلغ ۳ میلیون تومان می‌فروشند، قابل ذکر است هر بسته ۲ کیلویی نهایتا می‌تواند پاسخگوی ۱۰ روز برای غذای یک سگ باشد.

* قیمت واکسن چندگانه از ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است و در ابتدا به فاصله ۴۵ روز و یک‌ماه و بعد از آن سالانه مصرف می‌شود، همچنین واکسن هاری از ۸۰ تومان تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

* اگر سری به سایت‌های فروش حیوانات خانگی بزنید، مشاهده می‌کنید برای بسیاری از این حیوانات قیمت مشخصی درج نشده و به‌صورت توافقی به فروش می‌رسند. قیمت‌ها وابسته به نوع نژاد، سن، فنوتیپ و خلوص ژنوتیپی متفاوت است و هرچه حیوان از گونه‌های نادرتر باشد، این قیمت افزایش می‌یابد. برای مثال سگ‌های فنجانی از ۴۰میلیون تومان به بالا فروخته می‌شوند.

حتما بخوانید:  تصاویری از مراسم تشییع «هما سلطانی»

* در سال ۹۴ توله‌سگ هاسکی یک‌میلیون‌و۲۰۰هزار تومان و توله‌سگ پاگ به قیمت سه‌میلیون تومان به فروش می‌رسید اما اکنون توله‌سگ هاسکی ۳۳۰۰ و توله‌سگ پاگ ۲۰میلیون تومان قیمت دارد.

* یک گربه پرشین هیمالین اصیل در سال ۹۴ به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان به فروش می‌رسید و درحال حاضر شما می‌توانید با قیمت پایه ۱۰میلیون تومان این گربه را خریداری کنید.

 در سال‌های اخیر با افزایش موج‌های حمایت از حقوق حیوانات و شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی افراد، تعداد خانواده‌هایی که حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، افزایش یافته است، به‌گونه‌ای‌که حتی آپارتمان‌نشینی نیز نتوانسته مانع از نگهداری حیوانات خانگی شود. با گذشت زمان، نگهداری از این حیوانات با شکل و شمایل جدیدتری وارد زندگی شهرنشین‌ها شده است.

ی

ی

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *