حمله روزنامه دولت به کیهان: ذره‌ای اعتبار نداری حمله روزنامه دولت به کیهان: ذره‌ای اعتبار نداری | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمله روزنامه دولت به کیهان: ذره‌ای اعتبار نداری

حمله روزنامه دولت به کیهان: ذره‌ای اعتبار نداری

روزنامه ایران: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات به انتقادات اخیر روزنامه کیهان از فضای مجازی در پی شیوع بیماری کرونا در کشور واکنش نشان داد.

سیدجمال هادیان طبایی زواره در یادداشتی نوشت:

* روز گذشته و در وسط میدان پیشگیری و مقابله با کروناویروس که ملت شریف بیش از هر زمان نیاز به آرامش فکری و همدلی داشتند و دارند یکی از روزنامه‌های قدیمی که در تخطئه و تقبیح هر امر پسندیده‌ای ید طولایی دارد تیتر زد که «جهاد وزارت بهداشت و بانک مرکزی زیر تیغ کوتاهی وزارت ارتباطات»و تلاش کرد اپیدمی کروناویروس را به فضای مجازی، مرتبط گرداند.

* به خیال خودش زیرکانه میان نهادهای دولت که همگی با تمام توان برای گذر از این بحران در تلاشند اختلاف بیندازد و آتش بیار معرکه شود و از این آب گل آلود ماهی‌ای بگیرد و از این نمد کلاهی برای خودش ببافد، اما دریغ از ذره‌ای مقبولیت! هر اهل منطق و عاقله مرد و زنی می‌داند که به یمن گسترش روزافزون ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی در همه شهرها و اغلب روستاهای کشور اخبار و ویدئوهای هشدار، پیشگیری و مقابله با اپیدمی کروناویروس در کسری از دقیقه یا کسری از ساعت منتشر می‌شود و مردم را با توصیه‌های ستاد کروناویروس به رعایت نکات بهداشتی درمانی تشویق و ترغیب می‌کند.

* البته نمی‌توان گفت هر آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی درباره کروناویروس منتشر می‌شود صاحب سند و دقیق و قابل استناد است و چه بسا شایعه و اخبار جعلی و ساختگی نیز بسیارند و گاه موجب اختلال در سازوکار اطلاع‌رسانی می‌شوند که بخشی از آن به فرهنگ جاری برمی‌گردد و بخشی به کوتاهی نهادهایی که وظیفه تولید یا نظارت برمحتوا را عهده دار هستند و سال‌هاست برای انجام این وظیفه از جایشان تکان نخورده‌اند.

حتما بخوانید:  بازسازی عکس شجریان با دو رفیق بعد از ۲۵سال

* با این همه، قطعاً مزایای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پرسرعت درباره این بیماری آنقدر فراوان است که عقل سلیم و وجدان سالم دنبال محدودیت تا تعطیلی فضای مجازی در این زمان و هیچ زمان نیست مگر آنکه در محدودیت و تعطیلی فضای مجازی و به تعطیلی کشاندن هزاران کسب و کار خرد و کلان نفع ناپیدایی نهفته باشد که ما نمی‌دانیم! کوبیدن بر طبل تعطیلی یا محدودیت فضای مجازی و تلاش برای زیر سؤال بردن و مقصر جلوه دادن وزارت ارتباطات چونان همان راهکار غیرمنطقی و مضحکی است که تبریزیان برای درمان کروناویروس ارائه و ما را در دنیا مضحکه خاص و عام کرد.

* شما هم اگر از شایعه پراکنی عده‌ای از همگنانتان در فضای مجازی نگرانید آستین بالا بزنید و حسب وظیفه قانونی و شرعی خود جلوی آنان را بگیرید و برای تولید محتوای سالم و اخبار با سند و درست در این فضا تلاش کنید و از اختلاف افکنی بین نهادهای نظام در فصل همدلی بپرهیزید، باشد تا خداوند به پاس این تغییر کردار، شما را از کروناویروس محفوظ بدارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *