حمله نماینده زاهدان به سازمان بهداشت جهانی حمله نماینده زاهدان به سازمان بهداشت جهانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حمله نماینده زاهدان به سازمان بهداشت جهانی

حمله نماینده زاهدان به سازمان بهداشت جهانی

دیده بان ایران: رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به سازمان بهداشت جهانی ربطی ندارد که ما به کودکان می خواهیم واکسن بزنیم!

واکسیناسیون کودکان ایرانی به WHO ربطی ندارد!

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان:

* (درباره اختلاف نظر درباره نوع واکسن تزریقی به دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال و کودکان): هر واکسنی که برای تزریق به دانش آموزان و کودکان در نظر گرفته می شود باید تاییده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را داشته باشد.

* (درباره برخی انتقادها مبنی بر این که واکسن سینوفارم در نظر گرفته شده برای تزریق از جانب سازمان بهداشت جهانی برای کمتر از سن ۱۸ سال تایید نشده است): مسئولیت این که چه واکسنی به ۱۲ تا ۱۸ سال یا کمتر از ۱۸ سال تزریق شود با وزارت بهداشت و مشخصا سازمان غذا و دارو است و این مسائل ربطی به سازمان بهداشت جهانی ندارد!

* (با تاکید بر این که مسائل داخل کشور ارتباطی به سازمان بهداشت جهانی و نظرات آن ها ندارد): وزارت بهداشت و درمان متولی سلامت جامعه است اگر سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان تشخیص مناسب بودن و امن بودن یک واکسن را بدهند مساله تمام است.

* در حال حاضر در کوبا واکسن‌های ساخته شده برای بزرگسالان، به بالاتر از ۲ سال تزریق می‌شود در چین واکسن سینوفارم هم برای بزرگسالان و هم نوجوان و کودک استفاده می شود البته ممکن است نوع واکسن برای سنین تفاوت هایی داشته باشد و این مسائل را باید وزارت بهداشت و درمان بررسی کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  تخفیف زیاد ایران به چین برای خرید نفت

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *