حکم دادگاه ترکیه علیه یک اقدام ضدِ ایرانی حکم دادگاه ترکیه علیه یک اقدام ضدِ ایرانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حکم دادگاه ترکیه علیه یک اقدام ضدِ ایرانی

حکم دادگاه ترکیه علیه یک اقدام ضدِ ایرانی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسپوتنیک ترکیه، سازمان حقوق بشر و برابری ترکیه (TİHEK) به فردی که در مقابل مغازه‌اش اطلاعیه‌ای با عنوان «مشتری ایرانی، سوریه‌ای و افغانستانی حق ورود به این مغازه را ندارد، نمی‌تواند خرید کند، اگر وارد شود کتک خواهد خورد» نصب کرده بود، اخطار داد. این اتفاق در شهر مرکز افندی در استان دنیزلی در جنوب غرب ترکیه اتفاق افتاد.

حکم دادگاه ترکیه درباره فروشنده نژادپرست صادر شد

به محض بازتاب این خبر در رسانه‌های مجازی، دادستان دنیزلی شکایتی را علیه صاحب این مغازه به اتهام تحریک نفرت و دشمنی علیه مردم مطرح کرد. در نتیجه هیئتی از سوی سازمان حقوق بشر و برابری ترکیه به این شهر سفر کرد. این هیئت پس از بررسی موضوع، صاحب این مغازه را به دلیل نقض قانون به پرداخت هزار لیر جریمه اداری محکوم کرد. اما به دلیل ابراز پشیمانی و وضعیت اقتصادی صاحب مغازه، این حکم به اخطار کتبی تخفیف داده شد.

متن حکم صادره به این شرح است: اگر با فردی بر اساس نژاد، ملیت یا قومیتش بدون مبنای قانونی و معقول رفتار متفاوتی شود، به معنای تبعیض نژادی است. اعلام عمومی این مساله که ورود پناهندگان و مهاجران به یک فروشگاه عمومی و استفاده از خدمات عمومی ارائه شده در آن ممنوع است و تهدید شده که در صورت ورود به این مغازه در معرض خشونت قرار می‌گیرند، تبعیضی مستقیم بر اساس نژاد و منشأ قومی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  بلژیک ۱ - برزیل ۰؛ تا دقیقه ۱۹

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *