خالق اولین آنتی ویروس تجاری جهان خودکشی کرد خالق اولین آنتی ویروس تجاری جهان خودکشی کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خالق اولین آنتی ویروس تجاری جهان خودکشی کرد

خالق اولین آنتی ویروس تجاری جهان خودکشی کرد

بی بی سی: برای بسیاری از افراد فعال در حوزه فناوری، نام جان مکافی آشنا است. نام جان مکافی خالق نخستین آنتی ویروس تجاری جهان و یکی از چهره‌های سرشناس دنیای فناوری همواره با حاشیه همراه است، اما این بار، نام وی با خبر خودکشی در زندانی در اسپانیا پیوند خورده است.

جسد جان مکافی از پیشتازان صنعت نرم افزارهای ضدویروسی ساعاتی بعد از آنکه دادگاهی در اسپانیا با استرداد او به آمریکا برای روبرو شدن با اتهامات فرار مالیاتی موافقت کرد، در زندان پیدا شده است.

خودکشی خالق اولین آنتی ویروس تجاری جهان

وزارت دادگستری کاتالان گفت که پرسنل پزشکی برای به هوش آوردن او تلاش کردند که موفق نبود. در بیانیه این سازمان آمده است که “همه شواهد حاکیست” که جان مکافی به زندگی خود پایان داده است.

شرکت آقای مکافی، که یک چهره جنجالی بود، برای اولین با یک نرم افزار ضدویروسی را روانه بازار کرد. آن تحول نقطه شروع یک صنعت چند میلیارد دلاری در جهان شد. این شرکت در نهایت به بهای ۷.۶ میلیارد دلار به شرکت عظیم اینتل فروخته شد.

جان مکافی در اکتبر ۲۰۲۰ در اسپانیا بازداشت شد. او علیرغم میلیون ها دلار درآمد به خاطر کار مشاوره، سخنرانی، فعالیت در بخش رمزارز و فروش حقوق زندگی نامه اش، به عدم تحویل اظهارنامه های مالیاتی برای چهار سال متهم شد.

خودکشی خالق اولین آنتی ویروس تجاری جهان

وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده بود که آقای مکافی برای پرهیز ار پرداخت مالیات درآمد خود را به حساب هایی بانکی و حساب های مبادله رمزارز به نام های صوری می ریخت.

او همچنین به پنهان کردن دارایی ها، از جمله یک قایق مجلل و املاک، که به نام دیگران ثبت شده بود متهم بود.

حتما بخوانید:  سوپرسیو استثنایی بوفون در ۴۳سالگی

دادگاه ملی اسپانیا به استرداد او به آمریکا رای داده بود.

او که در گلاسترشر انگلستان به دنیا آمده بود ابتدا در دهه ۱۹۸۰ با تاسیس یک شرکت فناوری و عرضه “ویروس اسکن مکافی” معروف شد.

خودکشی خالق اولین آنتی ویروس تجاری جهان

هرچند او از پیشتازان امنیت کامپیوتر بود، یک بار در مصاحبه‌ای اذعان کرد که عملا هرگز از این نرم افزار یا هیچ نرم افزار ضدویروسی دیگری در کامپیوترهای خود استفاده نکرده است.

او گفته بود: “من با تغییر دایمی آدرس آی پی (پروتکل اینترنتی) از خودم محافظت می کنم، در واقع نام خودم را به به هیچ دستگاهی که از آن استفاده می کنم وصل نمی کنم، و به سایت هایی که ممکن است ویروس داشته باشند نمی روم.”

مکافی در سال ۲۰۱۹ انزجار خود از مالیات را بیان کرد و در توییتی نوشت که برای هشت سال برگه مالیاتی پر نکرده چون “گرفتن مالیات غیرقانونی است.”

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *