خان‌کرمی، سلطان خودرو با ۳۰۰میلیارد تومان رانت خان‌کرمی، سلطان خودرو با ۳۰۰میلیارد تومان رانت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خان‌کرمی، سلطان خودرو با ۳۰۰میلیارد تومان رانت

خان‌کرمی، سلطان خودرو با ۳۰۰میلیارد تومان رانت

برترین‌ها: به دنبال موج دستگیری‌ها در صنعت خودرو، چند روز پیش مصطفی خان‌کرمی، مدیر سابق فروش ایران‌خودرو هم دستگیر شد. او در محل کارش بازداشت شده است.

ارتباط اتهامات معاون ایران‌خودرو با پرونده یکه‌زارع

ارتباط اتهامات معاون ایران‌خودرو با پرونده یکه‌زارع

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اسفند ۱۳۹۷ طی حکم اعلام شده از سوی هاشم یکه زارع ، مصطفی خان کرمی به عنوان قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی فروش و امور مشتریان معرفی شده بود.

آن‌طور‌که مهدی دادفر، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: بازداشت خان‌کرمی در ارتباط با پرونده هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل سابق ایران‌خودرو بوده است. اگرچه از مدت‌ها پیش مجلس هم به دلیل نارضایتی مردم از صنعت خودروسازی به دنبال تحقیق‌و‌تفحص از این صنعت بود و به نظر می‌رسید بازداشت مدیران سایپا و برخی نمایندگان مجلس هم ناشی از اتمام تحقیقات مجلس باشد، اما عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع مجلس عنوان می‌کند: هنوز طرح تحقیق‌و‌تفحص مجلس به اتمام نرسیده است و بازداشت‌هایی که رخ می‌دهد، در ارتباط با یافته‌های مجلس نیست.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو نیز با اظهار بی‌اطلاعی درباره دلیل بازداشت معاون سابق فروش این شرکت، سرعت در انتصاب مدیر جدید را ناشی از دلسوزی برای مردم و جلوگیری از معطل‌ماندن مشتریان اعلام می‌کند. جهش قیمت خودرو‌های ساخت داخل و توقف عرضه محصولات دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور که به دنبال تحریم‌ها رخ داد، بر حجم نارضایتی مردم از این دو شرکت اضافه کرد.

درباره دلایل بازداشت خان‌کرمی هنوز توسط مراجع قضائی اطلاعات دقیقی منتشر نشده است، اما مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در این رابطه بیان می‌کند: در خبر‌ها راجع به بازداشت آقای خان‌کرمی شنیده‌ام. فقط می‌دانم که در راستای پرونده آقای یکه‌زارع دستگیر شده است.

حتما بخوانید:  روزی روزگاری؛ شاهزاده فیلیپ و ملکه در ایران

او درباره احتمال بروز خطا در بازداشت این مدیر ایران‌خودرو بیان می‌کند: تا تخلف مدیران قطعی نشود، کسی را به‌خاطر شائبه بروز تخلف دستگیر نمی‌کنند. درباره محتویات پرونده یکه‌زارع چیزی نمی‌دانم، اما حتما یک تخلفی انجام داده که بازداشت شده است. بدون تخلف کسی را نمی‌گیرند. اول بررسی می‌کنند، بعد مسئله را با مرجع قضائی در میان می‌گذارند. مرجع قضائی هم اطلاعات به‌دست‌آمده را بررسی می‌کند، اگر احساس کرد که نیاز هست فرد دستگیر شود، آن فرد را بازداشت می‌کند.

مصطفی خان کرمی؛ سلطان خودرو در ایران؟!

در سال ۹۶ با محاسبه کل تولید که «600 هزار خودرو» بوده است؛ با یک فرض حداقلی حدود دو سوم از این تعداد خودرو یعنی ۴۰۰ هزار دستگاه از طریق فروش اینترنتی و توسط حدود ۸۰۰ نمایندگی این خودروساز در سراسر کشور فروخته شده است.

نکته جالب این است که سهمیه هر کدام از این ۸۰۰ نمایندگی برای فروش خودرو در سراسر کشور یکسان نبوده و نمی‌توان گفت هر کدام از این نمایندگی ها ۵۰۰ خودرو فروخته‌اند؛ چرا که سهمیه فروش خودرو برای هرنمایندگی متفاوت و تابع شرایط خاصی است. نکته مهم‌تر این است که چه کسی در شرکت‌های خودروسازی، سهمیه‌های فروش خودرو را میان ۸۰۰ نمایندگی تقسیم می‌کند که گاهی برخی از آنها چند ده برابر سایر نمایندگی‌ها سهمیه فروش دریافت می‌کنند؟

حدود ۸۰ درصد از فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو فقط توسط حدود ۲۰ نمایندگی انجام شده است!!! این بدان معناست که حدود ۳۲۰ هزار خودرو توسط این ۲۰ نمایندگی فروخته شده است. یعنی به طور میانگین هر کدام از این ۲۰ نمایندگی ۱۶ هزار خودرو سهمیه برای فروش دارند که این رقم تقریباً ۳۲ برابر توزیع عادلانه سهمیه فروش میان نمایندگی‌ها بوده است. و با احتساب کمیسیون یک میلیون تومانی برای هر خودرو، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان عایدات نصیب این شبکه فساد شده و پشت این شبکه فساد به نظر شما چه کسی به جز مدیر فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو یعنی مصطفی خان کرمی بوده است؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *