خداداد: درباره ۹۹، چه توصیف دیگری می‌کردم؟ خداداد: درباره ۹۹، چه توصیف دیگری می‌کردم؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خداداد: درباره ۹۹، چه توصیف دیگری می‌کردم؟

خداداد: درباره ۹۹، چه توصیف دیگری می‌کردم؟

ایلنا: تیم ملی ایران برای حضور در دور انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز راهی بحرین خواهد شد. این درحالی است که ایران با کسب ۶ امتیاز پایین تر از بحرین و عراق در رده سوم گروه خود قرار دارد که همین موضوع کار را برای صعود تیم ملی به دور بعدی رقابت‌ها سخت خواهد کرد. در همین خصوص خبرنگار ما گفتگویی با خداداد عزیزی پیشکسوت فوتبال ایران داشته است که در ادامه آن را خواهیم خواند.

تیم ملی عازم مسابقات انتخابی جام جهانی است، شرایط را چطور می‌بینید؟

بحرین میزبانی گرفته است که از امتیاز آن استفاده کند و صعود کند. کار سخت از اما غیرممکن نیست. ما در ایران به راحتی می‌توانستیم بحرین و عراق را شکست دهیم. الان اگر بخواهیم بگویم عراق و بحرین را به راحتی در منامه شکست می‌دهیم من این را قبول ندارم. هر چند در مورد غیرت و تعصب و همچنین استعداد و توانایی‌های بازیکنان تیم ملی بخواهیم صحبت کنیم. به نظر من کار ما سخت است. من فقط مثل همه مردم نگاهم به ساق پای بازیکنان است و امیدوارم بچه ها با توانایی خود بتوانند کار را برای ما در بیاورند.

عملکرد فدارسیون و عزیزی خادم را چگونه دیده‌اید؟

من شناختی از ایشان ندارم و سعی میکنم فعلا در خصوص ایشان اظهار نظر نکنم. ما از مدیران گذشته شناخت داشتیم و به خوبی می‌دانستیم این آقایان کاری برای فوتبال نمی‌کنند. اما از ایشان شناختی ندارم اما امیدوارم همچون قسمت پایانی فامیلی ایشان که خادم است، برای فوتبال خادمی کنند و این ننگ نیست برای فوتبالی که اوضاع مدیریتی آن اسفناک است خادمی کنی و فوتبال را نجات دهی و این قطعا یک افتخار است. امیدوارم هستم عزیزی خادم بتواند این کار را بکند. حق دارند بسیاری از مشکلات میراث فدراسیون قبلی است اما از این به بعد دیگر نمی‌توانند بگوید کار فدراسیون قبلی بوده است. برای همین باید بنشینند و یک کار گروه درست کنند و اتاق فکر داشته باشند تا فوتبال ما را نجات دهند. من اعتقاد دارم فوتبال ما پر از آدم‌های چاپلوس است. من چون آقای عزیزی خادم هم فامیلی من است از ایشان درخواست دارم از این افراد دوری کند که خیلی تعدادشان زیاد است. ایشان باید به سراغ دلسوزان فوتبال بروند. او اگر مشاوران خوبی داشته باشد می‌تواند فوتبال ایران را نجات دهد.

حتما بخوانید:  واکنش به حضور نرجس سلیمانی در انتخابات شورا‌

فوتبال و ورزش مشهد با حواشی و مشکلات زیادی روبه‌رو بوده، مشکل کجاست؟

واقعا نمیفهم. در درجه اول ما در مشهد هیچ وقت با هم تفاهمی نداشته ایم و همگرایی بین ما صورت نگرفته است. مگر می‌شود دومین کلانشهر و پایتخت معنوی ایران یک بازیکن در تیم ملی فوتبال نداشته باشد؟ چند سال است که این اتفاق رخ می‌دهد و این ضعف فوتبال استان و ضعف مدیریتی فوتبال مشهد را نشان می‌دهد. استعدادها که همیشه هستند و جایی نرفته‌اند ما باید آنها را مدیریت کنیم و آموزش بدهیم. به نظرم بزرگترین مشکل ما این است که ما خودمان در مشهد با هم مشکل داریم. این مشکلات تاکنون حل نشده اما امیدوار هستم به زودی حل شود.

هم میزبانی را در جام باشگاه‌ها را از ملا گرفتند هم در عرصه ملی، نظر شما چیست؟

دو دوتا همیشه چهار تا است. چرا باید به ما میزبانی بدهند؟ کجای فوتبال ما درست است؟ چه چیزی داریم که بخواهد کسی را مجاب کند تا ما میزبان باشیم. کجایی فوتبال ما درست است که حرفی برای گفتن داشته باشیم؟ ما چند تا استادیوم در حد بازی های آسیایی داریم که همیشه ادعا داریم؟ این حرف ها فقط بازی رسانه ای و فریب افکار عمومی است.

کلیپی از شما منتشر شد که حواشی برای شما به وجود آورد

ادبیات من ادبیات خوبی نبود و من نیز این را پذیرفتم و عذرخواهی کردم. اما واقعا در خصوص سال ۹۹ چه کلمه ای‌ می‌شد به کار برد؟ بعید میدانم سال گذشته برای مردم ما از هر قشری سال خوبی بوده باشد. مگر کسانی که در کار احتکار و اختلاس بودند. مردم بسیاری از عزیزان و نزدیکان خود را بخاطر کرونا از دست دادند. همین کرونا در کنار تحریم ها مردم را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار داد. من نزدیک ۴۰ – ۵۰ سال از خدا عمر گرفتم از زمانی که عقلم می‌رسد واقعا ندیدم سالی به این اندازه تلخ و نکبت بار باشد. اما من هنوز مرگ علی انصاریان و مهرداد میناوند را باور نکرده‌ام علی الخصوص مهرداد را درست از با علی دوست بودم اما رفاقت نزدیکی با مهرداد داشتم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *